Waar koop ik deze glazen schaal?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helaas lukt het uploaden van de foto niet via mijn mobiel.
Het gaat om een ronde schaal met hoge rand die precies recht (haaks) op de bodem staat. De rand is zo hoog dat er een lange vinger rechtop tegenaan kan staan. Het glas is helemaal glad.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hé, daar is de foto, weliswaar gekanteld, maar toch!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je al eens via Google Afbeeldingen gezocht?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, maar zag 'm zo snel niet.
Amadea
9 jaar geleden
Hoe groot is de diameter?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat weet ik niet, Amadea, maar er kan 2,5 liter in.
Amadea
9 jaar geleden
Deze afbeelding heb ik gevonden, die heeft Ø 24 cm: http://www.denhartogkeramiek.nl/data/articles/images/big/b_3082.jpg
maar helaas is hij op die site niet meer aanwezig. Wel vergelijkbare schalen zonder voet.

Antwoorden (2)

dit soort schalen zijn wel eens bij de Action te koop, als vaas. Maar een grotere kans van slagen heb je in woonwinkels, waar ze als opgemaakt staan als deco-stuk. Of probeer een dierenwinkel, als vissenkom, al heb je dan grote kans dat hij bol is, of zelfs taps toelopend. Succes met zoeken!

Toegevoegd na 2 minuten:
of bij Ikea, een iets meer bewerktere http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00188525/?query=GOTTIS+Serveerschaal
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel. Ik zal ook eens bij woondecoratie zoeken.
Die van Ikea is niet wat ik zoek omdat die rand schuin staat.
Voor precies diezelfde schaal zul je rommelmarkten en kringloopwinkels moeten afstruinen, want volgens mij zijn die niet (meer) in de handel.

Eentje die er behoorlijk in de buurt komt is de taartschaal Mischa, hoogte 13 centimeter en doorsnee 26 cm. Artikelnummer 34965 bij Jodeco Glass. Zie http://www.jodecoglass.nl/categorieen/bowls-plates-on-foot/cakeplate-mischa-h13-d26-cm
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel.
Ik heb inmiddels een vraag uitstaan bij AH, want ik zag hem in de Allerhande.
Amadea
9 jaar geleden
Bedoel je dat die foto uit de Allerhande komt? Vaak hebben ze daar een voorraad oude rekwisieten voor. Dat zie je in Libelle en Margriet ook, daar staat soms zelfs bij dat spullen uit de privécollectie van een medewerkster komen.