Moet ik zilvervliesrijst invriezen?

Ik heb ongekookte zilvervliesrijst en die heb ik verdeeld in porties want dat vind ik wat makkelijker in mijn dieet want ik hou alles tot op de gram na wat ik inneem maar ik heb het nu dus verdeeld in porties van 100 gram en die heb ik bewaard in boterhamzakjes maar moet ik het nu invriezen of kan het gewoon buiten de koelkast bewaard worden want ik heb het nog niet gekookt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Kan gewoon buiten de koelkast bewaard worden.
Ritsuka
9 jaar geleden
Ongekookt en droog kun je gewoon in de kast bewaren.
Zilvervliesrijst word wel iets sneller ranzig dan witte rijst, maar gaat niet zo snel.

Het beste antwoord

Als je die droog bewaart is het nergens voor nodig om het in te vriezen. Rijst blijft ongekookt op kamertemperatuur heel lang goed. Om ongedierte te voorkomen zou ik de zakjes wel goed dichtmaken.
Amadea