Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is een pak erwtensoep van unox wat sinds 11-2014 over datum is nog goed?

het gaat om een pak soep van unox dus niet uit blik.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
15.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon proberen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wat een slecht andwoord, ik stel die vraag toch niet voor niets
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is het een Te gebruiken tot, of een Tenminste houddbaar to datum? In dat laatste geval kun je het klaarmaken en ruiken en als het goed ruikt eten. Is het het eerste dan dumpen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
teminste houdbaar tot eind 11/2014 staat er is de smaak dan al aangetast of kun je er ziek van worden?
Poet
9 jaar geleden
Is wel goed hoor
Ivana
9 jaar geleden
Wordt je echt niet ziek van hoor. Is een veiligheidsdatum waarna het zeker nog 3 maanden te gebruiken is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Pakken erwtensoep van Unox hebben normaal een houdbaarheidsdatum van ten minste één jaar. Als je pak erwtensoep ten minste houdbaar is tot 11/2014 dan is het pak nu dus ongeveer 14 maanden oud. Ik heb vanmiddag nog Unox Hollandse erwtensoep met katenspek gegeten die vijf maanden over de houdbaarheidsdatum heen was. Die was super goed, mankeerde niets aan.
Ik twijfelde, heb het pak opengeknipt, geroken, de soep verhit, geproefd. Er mankeerde niets aan, het was gewoon heerlijk en ik voel mij nog kiplekker.
Gewoon proberen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oke ik heb de soep ook maar opgewarmpt veel peper en zout bij gedaan ma hij keek wel een beetje korrelig maar smaakt gewoon goed

Andere antwoorden (1)

Volgens de officiële site van Unox zijn er geen verschillen tussen de houdbaarheid van ewtensoep in blik of in een pak. Ik heb daarna een eerder gestelde vraag over 'ewtensoep over de datum' gevonden (zie bron) en daar wordt gezegd dat zo'n blik nog heel lang goed blijft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hallo ik heb het over een pak en niet over een blik. vergeet aub het woord blik. dank voor je reactie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En Unox zelf zegt dat er geen verschil is tussen pak en blik.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding