Hoe lang kun je een diepvrieshamburger in de koelkast bewaren?

We gaan namelijk met een groep op weekend, en willen alle boodschappen van tevoren doen, zodat we daar niet meer aan hoeven te denken. In het huisje wat we gehuurd hebben zit geen vriezer.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
15.9K

Antwoorden (2)

Als de hamburgers reeds voorbehandeld zijn kun je ze 48 uur ontdooid op 4 graden bewaren.
Zijn ze niet voorbehandeld is het aangeraden ze binnen 24 uur te nuttigen.

Aangeraden ; bak de niet behandelde hamburgers even door, koel ze goed op 4 graden , en leg ze later nog even op de grill of in de pan , en maak ze verder af. Dan kun je deze ook 48 uur bewaren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In principe is een niet voorgebakken diepvries hamburger zoals je omschrijft 24 uur houdbaar na ontdooien, maar in de praktijk kan je de hamburger na 48 uur nog steeds veilig consumeren, mits deze niet uit de verpakking is geweest en goed doorbakken.

Wat ik je aanraad is om de diepvries hamburgers tot het aller-, aller- allerlaatste moment thuis in de vriezer te houden.
Om te vervoeren, dan wikkel je alle hamburgers samen, zo strak en compact mogelijk en met zo min mogelijk lucht, eerst met een laag plastic folie, dan een laag papier (keukenpapier, oude kranten...), of nog beter met noppenfolie, en als laatste alufolie omheen. Dit pakketje stop je dan in een plastic zak, en bewaar je het geheel zo tot aan de koelkast op je vakantiebestemming.
De hamburgers haal je uit de verpakking op het allerlaatste moment, en dan direct grillen op het gasfornuis.

Mijn advies is dan om de hamburgers goed doorbakken te eten (dat geldt altijd voor vleesproducten op basis van gehakt vlees!)

Let op dat de sappen die vrij komen tijdens het ontdooien je aanrecht, je handen, je keukenspullen, enz. niet besmetten, want dan kan een enorme bron van ellende zijn.

Eet smakelijk en veel plezier!