Wat is een goede aanvulling op mijn eetprogramma ?

Ik ben heb zelf een soort van eetprogramma opgesteld en dat ziet er zo uit:

8am: weightgainer

9am: 500 gram kwark

11am: Volkorenbrood met kipfilet of pindakaas

1pm: Een eiwitrijke maaltijd(de ene keer zilvervliesrijst met kip en groente en de andere keer weer iets anders)

3pm: Tonijn

4:30pm: Volkorenbrood met kipfilet of pindakaas

6pm: wat de pot schaft

9pm: Na het sporten, een weightgainer

Dit programma doe ik niet strikt en soms komt het ook niet uit, maar dit zijn de richtlijnen.

Nu is mijn vraag of iemand weet wat ik eventueel nog voor het slapengaan zou kunnen eten(10/11pm)?

Eerst at ik de kwark altijd s'avonds maar omdat ik "moeite" heb met ontbijten ben ik die s'ochtends gaan eten.
Ik ben op zoek naar iets makkelijks en eiwitrijk (niet nog een shake).

Bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Wat is je doel? Wat wil je als aanvulling?
Wat is van wat je nu eet de totale voedingswaarde? Kcal, eiwit, koolhydraten, vetten?

Antwoorden (2)

Naar mijn mening heb je niet per se ontbijt nodig. Ik weet dat veel mensen hier op tegen zullen gaan, maar er bestaat zoiets als intermittent fasting, best veel mensen die fitnessen doen dat, dat is dat je maar op een bepaalde tijd van de dag heel veel eet en dan de rest van de dag niks. Ze zeggen dat dit bijvoorbeeld meer energie oplevert. Ik zeg nou niet meteen dat je dit moet gaan doen maar je kunt je kwark veel beter gewoon 's avonds eten i.v.m de langzame eiwitten die dan in je slaap worden opgenomen, en dan gewoon om 9 am niks. Je ontbijt tenslotte toch want je neemt die weightgainer, is ook gewoon ontbijt. het lijkt erop dat je zo al genoeg calorieën binnenkrijgt (en dat zeg ik als iemand die 4000 calorieën per dag eet, ben aan het bulken), anders moet je de porties wat vergroten of bijvoorbeeld volle melk drinken bij het brood. Je hoeft echt niet nog een tussendoortje, je eet zo al 8 keer per dag.

Toegevoegd na 2 minuten:
Toevoeging: oh ja en vergeet niet om ook groente en fruit te eten. Beetje cliché maar het helpt echt enorm, ik zag pas echt resultaat toen ik iedere dag na de lunch nog een smoothie maakte van alleen groente en fruit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat heel lekker is, en eiwitrijk is yoghurt met zemelen. Bevat lekker veel eiwit, en veel vezels dus dat bevordert je vertering van de avondmaaltijd voordat je naar bed gaat. Wat je ook kunt doen is een eierkoker aanschaffen en heel snel een eitje koken. Binnen 5 minuten is je ei klaar, en je maakt hem makkelijk schoon. In totaal ben je dan misschien 10 minuten kwijt. Doppinda's of ongebrande noten zijn ook erg lekker, maar aangezien deze ook vet bevatten, en vet vaak moeilijker verteerd wordt kun je deze beter wat vroeger op de dag eten.