Waarom worden chocoladerepen altijd in blokjes gedeeld?

Ik wil zo graag een dik stuk chocola waar ik mijn tanden in kan bijten, net zoals een chocolade letter van sinterklaas.
Waarom zijn alle chocoladerepen in blokjes of hele dunne plakken gedeeld?

Toegevoegd na 5 minuten:
*Waarom zijn....

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
8 jaar geleden
Wachten tot er nieuwe letters zijn, en die inslaan.
Meeste mensen willen graag porties
Ritsuka
8 jaar geleden
Of je smelt je chocolade, en giet dit op een bakplaat uit tot 1 dikke plaat
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Whoohooo dat is wel een goede tip! Beide trouwens!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij een chocoladewinkel verkopen ze eigenlijk altijd wel 'brokken' chocolade die niet verdeeld zijn in blokjes.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Tony Chocolonely is dan wel duurder, maar de stukjes zijn niet eerlijk verdeeld, misschien ook nog een tip. Maar ik denk dat je het goedkoopste uit bent met de tip van Ritsuka, au bain marie chocolade smelten en op bakpapier op een plaat laten stollen. Kun je de dikte ook zelf bepalen.
Of natuurlijk op 6 december naar de winkel rennen :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat men dit doet om de chocolade makkelijker te verdelen, meestal bij dikke repen is het zeer hard en als daar blokjesfiguren in staan breken die beter.
flyingcrow
8 jaar geleden
Wachten tot na Sinterklaas dan goedkoop chocoladeletters inslaan,blijven zeker een halfjaar goed.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wees maar blij met de repen met "geultjes" tussen de blokjes... Mijn laatste Sinterklaas letter heeft me een gebroken kies opgeleverd... ik hoor het nog "krak" en dat was 't ... Moraal van 't verhaal: nooit meer dikke chocolade bijten... kost je je gebit en dát is pas vervelend!
flyingcrow
8 jaar geleden
Sorry Ritsuka,ik had niet goed alle reacties doorgelezen.

Antwoorden (2)

Omdat mensen de chocola vaak in stukjes willen verdelen. Dat gaat makkelijker als er een breuklijn aanwezig is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.choco-paradijs.nl/logo-chocolade/chocolade-blokken/chocolade-blokken-per-2-stuks.html

Zo maar een voorbeeldje.....ze bestaan dus wel, de chocoladeblokken. Vooral koks of pattissiers maken er gebruik van omdat een blok makkelijker te schaven is om mooie krullen voor garnering te krijgen. Ook de échte, pure chocoladecouverture zal als blok gemaakt worden, omdat die altijd de beste saus geeft of het beste resultaat in gebak geeft.

De reden dat consumentenchocolade altijd in blokjes of reepjes verdeeld is, is simpel en alleen omdat hij zo makkelijker te verdelen is én omdat chocolade op deze manier beter aangeeft hoeveel calorieën je per blokje inneemt. Mensen die op hun gewicht letten of lijnen, kunnen zo bijv. een afspraak met zichzelf maken ;' elke dag zoveel blokjes en niet meer' om het zo in de hand te houden. ;-)
amc