Welke vleesproducten in de supermarkt zijn het minst bewerkt?

Welke vleessoorten of vleesproducten die in de supermarkt zijn te verkrijgen komen het dichts bij onbewerkt vlees?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.3K

Antwoorden (2)

Hele stukken vlees, ongekruid of ongemarineerd, zijn alleen uitgesneden. Hierbij kun je denken aan kipfilet, biefstuk, karbonade, speklap, kippenpoot, runderlappen etc.
Dingen als gehakt en hamburgers en wordt zijn bewerkt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Van kipfilet wordt soms gezegd dat er water in wordt gespoten. Klopt dat dan niet?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dat kán zo zijn, maar lang niet in alle gevallen. Het simpelste is het zo te testen: als hij tijdens het bakken erg krimpt, dan was het opgespoten. Let verder vooral op de grootte en kleur van het onbereide product
Voor vlees zou ik sowieso naar een ambachtelijke slager gaan, een die zelf uitbeent, dan kun je vragen wat er precies mee is gebeurt.
De vraag ging over minst bewerkt in de supermarkt. Goede kipfilet hoort daar zeker bij, evenals de andere vleesstukken. Goed vlees is niet volgespoten om meer gewicht te krijgen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gewoon NIET kopen die rotzooi. Hoe simpel kan het zijn ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is het slecht om een inspoten kip te eten? Het grotendeel van Nederland koopt dit gewoon in de supermarkt. De slager is ook niet altijd beter dus ik ben benieuwd of de kipfilet daar zoveel beter is.
flyingcrow
8 jaar geleden
A het is plofkip,en B bak je het je houdt veel minder over,omdat het water verdampt,dus je bent in verhouding toch duurder uit.Tegenwoordig hebben ze ook strak in folie verpakte vleesprodukten(varkenshaas ,! bbqvlees) daar staat op het etiket zoveel procent WATER,ja ze moeten het erop zetten,dus dat is ook bewerkt,krimpt lekker in op je bbq.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Weet je ongeveer hoeveel gewicht een kilo kip verliest als je deze bakt?
Bewerkt vlees is vlees dat is gerookt, gedroogd, gezouten, of door toevoeging van conserveringsmiddelen is geconserveerd. Voorbeelden hiervan zijn bijv. ham, spek, salami, rookworst, knakworst enz. Ook gehakt en hamburgers behoren tot het bewerkte vlees, als ze zijn geconserveerd door middel van zout of chemische toevoegingen.

Welke van die produkten het minst bewerkt zijn is moeilijk te zeggen. Je kunt het best op de etiketten kijken waar de minste chemische additieven aan zijn toegevoegd. Ik bedoel maar....de ene rookworst is de andere niet en kan veel meer of minder zout bevatten. Dit geldt voor de meeste -E nummers die op een etiket vermeld staan.
amc