Wat kost een BBQ per keer, gas vs kolen?

Los van het eten en drinken, puur de kosten van het apparaat zelf per keer (als hij een uur aanstaat). Ik weet dat gasflessen duur zijn, maar ik weet niet hoe lang je ermee doet en ik weet ook niet hoeveel kolen je nodig hebt, en of je die elke keer moet vervangen.

(heb deze week voor het eerst gebarbecued en wil het zeker vaker gaan doen, maar heb er dus totaal geen verstand van)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
13.2K

Antwoorden (2)

Ik heb een grote gasbarbecue, en met een fles (10 kg vulling kost 36 euro) doe ik twee jaar. Dat is ca 20 keer barbecueën, en per keer is dat 3 uur. Oftewel: 60 cent per uur.
Als je houtskool of briketten koopt voor je barbecue, ben je een paar euro kwijt per keer, beetje afhankelijk hoe groot je barbecue is. En de prijs per uur telt niet echt, want je zult het eerst moeten aansteken en op temperatuur moeten laten komen, dat kost al 15-30 minuten. In die tijd verbruik je wat extra materiaal zoals aanmaakblokjes of vloeistof.

Oftewel: per uur qua brandstof is een gasbarbecue goedkoper. Maar de echte smaak krijg je alleen met een kolenbarbecue...
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"Maar de echte smaak krijg je alleen met een kolenbarbecue..." helemaal met je eens!
Het is belachelijk! voor €1,59 kun je bij de Action een bbq [eenmalig] kopen : "Instant BBQ / grill met kolen"

Antwoord : bbq op kolen €1,59 ~~ van gas heb ik helaas geen verstand, maar dat kan niet goedkoper zijn!

[Als je het nog een keertje wilt ervaren, het zelf doen... het bbq gevoel, in afwachting van de definitieve aanschaf, kun je voor weinig (€1,59) genieten.]

http://www.action.nl/instant-bbq-grill-met-kolen-31x24x4cm
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Is altijd wel een korte BBQ dan gebruik toch liever de echte met houtskool.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Met kolen is toch echt? of bedoel je dat het een echt kleine is voor 1 of 2 personen?
ronron1212
8 jaar geleden
Houtskool- en briketten
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1x zo'n kant-en-klare bbq gebruikt omdat de dames het een vies idee vinden om de vaste -zwarte geblakerde0 barbecue die aanwezig was te gebruiken. Ik wist het natuurlijk al wel, maar: WAT EEN DRAMA! Twee van die dingen en niets werd goed gaar. Ze zijn te klein. Als je denkt dat dat barbecueën is...dan doe je het dus nooit weer. (het is trouwens ook geen barbecue, maar een gril). Zelf gebruik ik een half zakje Albert Heijn houtskool (€2.29) op mijn 47cm kogelbarbecue. Daar barbecue ik een uurtje mee. Dan is niet alles verbrand, ik doe de deksel dicht, dan gaat het vuur uit en dat restant gebruik ik voor de volgende keer samen met wat nieuwe kolen. Op houtskool dus zo'n €1,- per uur.