Horen rijstwafels,tonijn in blik, platte kaas en geroosterde gezouten pindanoten bij een koolhydratenarm dieet?

Ik ben sinds vandaag begonnen met zo'n dieet. Nl. koolhydratenarm en tot nu lukt het mij vrij goed omdat ik pinda's eet, ik weet dat ze goed de maag vult en het hongersgevoel afnemen maar ik weet niet dat gezouten pinda's bij mijn dieet hoort. Ook platte kaas,tonijn in blik en rijstwafels. Ik wil snel afvallen en heb gelezen dat je het verschil al merkt na 3dagen en ik moet dit voortzetten tot het einde van de 2de week ong. 5 kilo buikvet kwijtgeraak.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
8 jaar geleden
het gaat er om dat jij een levensstijl vind die bij je past. Je mag zelf weten wat je eet, zolang het maar in je caloriebehoefte past. Je weet dat snel afvallen over het algemeen niet blijvend is? Snel gewichtsverlies is gewoon vocht, vet duurt langer voordat je dat verliest, en je kunt niet selectief buikvet verbranden.
Ritsuka
8 jaar geleden
Voldoende eiwitten en groente eten helpt om sneller een vol gevoel te krijgen, en voldoende bewegen (cardio en krachttraining) helpt voor de vetverbranding
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een koolhydraat arm dieet is niet altijd een dieet waar je van afvalt, het moet dat ook caloriearm zijn. In koolhydraatarm dieet moet je ook de calorieen tellen anders val je echt niet af.
Ritsuka
8 jaar geleden
klopt, het gaat uiteindelijk om het totaal aantal kcal. Bepaalde voeding kan helpen of tegenwerken, omdat het goed vult of niet of het smakelijk is, makkelijk vol te houden (kun je bijvoorbeeld nog uit eten met vrienden).
En bewegen is ook belangrijk, om je verbruik te verhogen. Investeren in een stappenteller kan een goed inzicht geven, veel mensen bewegen te weinig.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het gaat me echt zoals ik gewenst had,af en toe eens zondigen kan wel zoals een koek met chocolade of party mix hapjes of een keer een pizzabaguette of een bol ijs durf ik bijna dagelijks te snoepen maar dat is echt maar eenmalig of twee en dat is een pak minder dan voor mijn dieet nog. Maar dat kan geen kwaad want mij eetpatroon is totaal anders geworden. S'Morgens een kommetje natuuryoghurt met stukken fruit en ik eet een handvol pindanoten erbij. of een rijstwafel met confituur (zelfgemaakt) noten en een mandarijn. tussendoor eet ik om 11u een stuk fruit ,halve hand pindanoten. S'Middags eet ik een rijstwafel met beleg, potje fruityoghurt en een halve hand noten. S'avonds groente en vlees en ik eet geen aardappelen of rijst en dit al zeker een week niet meer. Ik drink altijd water en eet ook geen enkele boterham of frisdrank. Ik ben zo trots op het resultaat nu ik ben zeker 3 kg afgevallen in 1week tijd !!! nog 5 dagen te gaan en zien hoever ik kom. *reacties altijd welkom*
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
het is toch de verandering in je eetpatroon dat je afvalt he?
Ritsuka
8 jaar geleden
Zondigen bestaat niet, eten is gewoon eten, daar zit geen label goed of slecht aan. Er zijn alleen dingen die beter bij je doelen passen (vaker eten) en dingen die minder goed bij je doelen passen (van genieten met mate). Het is niet de verandering in eetpatroon die ervoor zorgt dat je afvalt, door bepaalde gewoontes te veranderen zorg je ervoor dat je minder kcal binnenkrijgt (of dat je meer verbrand) en DIE negative kcal balans zorgt voor afvallen. 3 kg afvallen in 1 week is wel snel hoor.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik verschoot er ook van, maar et zit wel een duidelijke oorzaak tussen ik werk in een rusthuis als zorgkundige en je kent dat heel de dag en 7,5uren heen en weer stappen en zweten van het werken. Ik heb werkelijk 7/7 gewerkt en alle dagen 7,5u. Beetje logisch misschien? + nog dat mijn voedingspatroon anders is als toen.