Wat te doen bij meningsverschil geld teruggave kassière?
Bij Lidl betaalde ik met 50,00 euro de boodschappen en ik kreeg 40,00 euro te weinig terug. De kassière was van mening dat ik haar 10,00 euro had betaald. Toen ik aangaf dat ik toch echt 50,00 euro had betaald, werd er iemand bijgehaald. De kas werd nageteld. Binnen korte tijd kwam ze terug, samen met een collega, en men gaf aan dat de kas klopte. Ik kan dus naar mijn geld fluiten. Had ik kunnen eisen om bij de telling aanwezig te mogen zijn?
Verschil is dat bij ons WEL in bijzijn van de klant wordt geteld en niet wordt afgeroomd, maar de omzet maakt dat ook niet strikt noodzakelijk. Een supermarkt gaat natuurlijk wel effe wat meer geld in om.
Ik stop het ook in de kassala, alleen niet in het vakje waar het "hoort" maar helemaal rechts in een leeg vakje. Pas als ik het geld heb teruggeteld, bekijk ik het geld nog een keer en stop het DAN pas weg. Dan onthou je ook beter waarmee de klant heeft betaald. Eerlijk is eerlijk, het is gewoon een stukje zelfbescherming.
Bij de meeste supermarkten hier gaat het in een klemmetje aan de binnenkant van de klep van de kassa ; daar heb je als klant ook niet direct zicht op.
In het zicht van de KLANT hou je het biljet inderdaad niet ; maar wel in je eigen zicht.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.