Hoeveel taartlagen voor 20-30 personen?

ik wil een lagentaart bakken, maar hoeveel lagen heb je dan nodig? ik dacht aan 3 lagen; Citroen, Framboos/arbei en appel, bedekt met de kleuren van de italiaanse vlag. heb ik dus ook echt 3 lagen nodig, of meer of minder lagen? en hebben jullie recepten voor deze taarten/cakes?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je een 'standaard' taart maakt in een vorm van 26 cm doorsnee, haal je daar ongeveer 12 stukken uit.
Als je een grotere vorm hebt meer, als je een kleinere vorm hebt minder... Wij hadden een bruidstaart met 2 lagen, een brede lage en een smallere hoge. Konden makkelijk 40 mensen van eten. Dus het ligt echt aan de grootte van de lagen. Recepten zijn makkelijk te vinden via google.

Het beste antwoord

Zo werkt het niet, het gaat niet per laag qua grootte .

Je maakt een taart volgens recept, daar zijn vormen voor en als je meer punten uit je taart wilt snijden, dan heb je een grotere vorm nodig, niet een laag meer taart, dus breder niet hoger .

Een banketbakker maakt taarten voor 6.personen en 8,12,16 [ en 20 bijv. ] .