In het vriesvak van de supermarkt liggen pakjes bladerdeeg en pakjes bladerdeeg voor hartige taart. Is er verschil en zo ja welke is dat ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.3K

Antwoorden (2)

Het deeg voor hartige taart is geen bladerdeeg maar gewoon korstdeeg.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het "bladdert" dus niet zoals bladerdeeg, maar wordt brosser en minder luchtig.
bamibal
8 jaar geleden
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik kan niet plussen maar je antwoord is correct. Persoonlijk vind ik bladerdeeg lekkerder voor hartige taart. Vooral die van koopmans met roomboter.
Bamibal heeft gedeeltelijk gelijk.
Hartig deeg is zoals de naam reeds zegt hartig en dus niet gezoet maar wel gezouten, er wordt geen suiker in het deeg verwerkt. Dit deeg kan zowel korstdeeg zijn als bladerdeeg.
Bladerdeeg voor gebak is lichtjes gezoet. Dit deeg is bijna altijd bladerdeeg.
Let wel dat er ook in "zoet" deeg altijd wat zout zit, dit zout zorgt ervoor dat je deeg beter smaakt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus + Precies @WWDiver1 ook in zoete eetwaar is een weinig zout verwerkt, anders smaakt het echt niet lekker!