Je maakt eerst de popcorn in de machine en daar kan je niets bij doen om de machine schoon te houden. Pof dus de maïs altijd eerst.

Doe de popcorn dan in een pan of wijde schaal en strooi er wat zout over. Schud de kom of pan even goed om, laat even intrekken en proef. Beter iets te weinig strooien dan teveel, na het proeven kan je namelijk altijd nog iets bijzouten als het je te flauw is....omgekeerd kan niet!

De simpelste manier om hem zoet te maken is door een pannetje met dikke bodem even te verhitten en in de warme pan, poedersuiker met evenveel water erin te doen. Laat het even carameliseren en gooi dan de popcorn erbij. Blijf de pan even goed schudden zodat het caramellaagje goed om de popcorn zit.
amc
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel, ik ga het proberen!
Als de popcorn uit de popcorn machine in een bak doen, dan met een zonne-bloem spuiter spuit je over de popcorn (zonnebloem olie is smaakloos) dan schud je de bak met popcorn. Niet te veel olie. Gooi daarna het zout over het popcorn en ga weer schudden. Het zout zal blijven plakken aan de popcorn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel, ik heb het geprobeerd en het werkt echt heel goed!