Moet je afbak kaashapjes per sé in de oven doen?

Ik heb mini kaas hapjes(12 stuks) van de Albert Heijn gekocht. Bij aanschaf is mij dit niet opgevallen, echter bij thuiskomst ben ik er achter gekomen dat op de verpakking staat: afbakken in de oven op 180 graden 6-8 minuten.
Moet ik deze per sé afbakken of kan je deze ook gewoon los opeten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, die moeten echt eerst afgebakken worden. Als jij geen oven hebt kun je het ook proberen in een afgedekte koeken- of hapjespan met dikke bodem, op een gematigde hittestand en langer dan de voorgeschreven oventijd. Waarschijnlijk is het verstandig de bodem van te voren met wat olie of gesmolten boter in te smeren, zodat de gare hapjes eruit gehaald kunnen worden zonder kapot te gaan.
Amadea