Met de perculator, zoals reeds eerder besproken.
Dit geeft een gevoel van thuis, zo heb ik als kleine man koffie leren drinken. De geur van de koffie die in de keuken hing het geluid van het pruttelen van de koffie en kijken naar dat glaasje boven op de deksel.
Zien, horen en ruiken doen de koffie ook beter smaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vindt het product niet zo goed meer heden ten dagen,maar ik was wel gecharmeerd door je antwoord. Het thuisgevoel is wel belangrijk. En ik wist precies waar je het over had. Veel koffie plezier.

Andere antwoorden (18)

Smaken verschillen!
Sommige zweren bij het opgieten met kokend water, andere de senseo, het gewone koffie zet apparaat, of de nieuwere machine's waarbij de koffie bonen gemalen worden.
Ja wat is 'lekker' ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt niet alleen aan het apparaat, maar ook nog aan de bonen die je gebruikt. Zelf hebben wij een volautomatische espresso machine en de koffie daar uit vindt iedereen erg lekker. De bonen die ik gebruik zijn de cappuccino bonen van de Vroom en Dreesman.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een gewoon ouderwets koffiezetapparaat met goudmerk van DE of perla mokka van AH
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind Senseo met pads van Senseo gewoon het lekkerst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nespresso!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wordt wel een duur kopje koffie, maar als je van koffie houdt, dan is het het wel waard. Vindt ik...

Een jura volautomaat met bonen van Brandmeesters.

Puur, zonder melk en suiker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh... de Jura... mijn broer heeft er zo een, heeft dealtje met zijn baas gemaakt, hij had veeeeel teveel vakantiedagen over en ingeruild voor zo'n apparaat....
Ben nu helemaal geregeld bij hem te vinden :)
Senseo met extra pittige koffiepads vind ik het lekkerste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het apparaat heeft hier minder invloed op dan de ingredienten. Wij gaan voor ons ouderwetse, normale druppelapparaat voor Douwe Egberts Goudmerk, net iets pittigere koffie dan het roodmerk.
Heerlijk. Daar kan weinig tegenop (alleen de versgemalen koffiebonen uit mijn broers Jura-machientje...).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekkerste koffie komt uit een nespresso apparaat. De cups zijn er in 13 smaken, waarvan twee caffeine vrij. De koffie is erg lekker en benadert de espresso van gemalen bonen het beste. Ieder kopje is weer vers, want je gebruikt een cup per kopje. Leuk is ook dat je voor visite van normaal tot zeer sterk kunt serveren en zelf caffeinevrij kunt geven, dat lukt je bij een normaal espresso apparaat nooit.

Ook heb je t.o.v. een gewoon espresso apparaat nauwelijks schoonmaakwerk en onderhoud.

Cupjes zijn wel duur, tussen 35 en 38 cent per stuk maar dan heb je ook wel topkoffie en de ongeëvenaarde topservice van Nespresso.
paulus811
13 jaar geleden
Het is een mening wat het lekkerste is. Maar ik zeg dat het eraan ligt wát je erin doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met de perculator krijg je de lekkerste koffie.

De percolator heeft vele jaren lang een vast onderdeel van de meeste huishoudens uitgemaakt. De ouderwetse types stonden op een pitje van het fornuis, terwijl de meer moderne percolators op elektriciteit werken. De percolator is begin 20ste eeuw uitgevonden.

De percolator bestaat uit een metalen kan met hierin een hol metalen buisje. Daarop past een geperforeerd koffiebakje met een eveneens geperforeerd dekseltje. Het werkingsprincipe komt in grote lijnen overeen met die van het espressopotje. De kan wordt gevuld met koud water. Daar bovenop plaats je het koffiebakje, die je vult met gemalen koffie. Hierboven op plaats je het geperforeerde dekseltje, en tenslotte het grote deksel. Wanneer het water aan de kook raakt, stroomt het door het holle buisje omhoog en vloeit het door het geperforeerde dekseltje en door de koffie.

Het water loopt dan door de koffie en druppelt terug naar de bodem van de kan. Hier zit het verschil met het espressopotje; waarbij de koffie bovenin wordt opgevangen. Zorg ervoor dat de koffie slechts één maal door het buisje naar boven stroomt en dus niet nog een keer door het koffiedik wordt geleid.

Voor deze manier van koffiezetten gebruik je het beste een medium maling. Op één liter water heb je ongeveer 10 eetlepels koffie nodig. Gebruik de percolator niet om de koffie warm te houden; dit kun je beter met een thermoskan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Collega van mij gebruikt dit ook nog,en de koffie is altijd goed heet.
En vroeger op school de onderwijzers hadden ook zo,n ding.
Wij verkopen ze nog 2e hands.+1
met een gewoon koffiezet apparaat.

koop roodmerk koffie van de aldi
doe voor 4 kopjes koffie water in het reservoir
dan voor 8kopjes koffie ,koffie in het filter

zet intussen een kan met magere melk op het vuur
klop de melk lekker romig

doe een flinke bodem koffie in een kopje en schenk de hete melk erbij

HEEEEEEEEERLIJK
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinds ik senseo drink, wil ik eigenlijk niets anders meer, maar dat was vroeger niet zo. Het is ook een kwestie van wat je gewend bent.

Over het algemeen krijg je de lekkerste koffie in een apparaat dat de bonen vers maalt vlak voordat de koffie wordt gezet. Dan moet je de koffie wel gelijk opdrinken, en niet een half uur in de pot op het warmhoudplaatje laten staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, smaken verschillen. Ik hou helemaal niet van koffie uit een apparaat. Maar er zijn koffie corners probeer alles anders uit tot je t lekkerst vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
illy

http://www.illyeshop.com/online/store/product_machines_x7-iperespresso-nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg, het ouderwetse koffiezet apparaat. Water vullen, filter met koffie erin, aanzetten...wachten tot het doorgelopen is en Hmmmmmm.
Dat is het probleem vandaag de dag...mensen hebben gewoon GEEN geduld meer....Hoe erg.
Maar dan nog blijven smaken persoonlijk en verschillend.
Ik ga gelijk maar even koffie zetten..erover schrijven is al genoeg om het te willen drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met een gewone filter, gewone koffikan, en koffie van DE
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben een Delonghi Magnifique, en persoonlijk vind ik de bonen van Lavazza het lekkerst.