Wat is bockworst?

ik kan nergens echt info vinden over waar het vandaan komt en waarom het 'bock' worst heet en meer van dat soort dingen. Van de meeste andere worsten kan je tenminste iets vinden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.6K

Het beste antwoord

In een café in Berlijn werd de Bockwurst uitgevonden door de caféhouder genaamd Richard Scholtz. DIe serveerde deze worst in 1889 samen met het Bockbier. Het is een knapperig gerookte kookworst volgens een aloud Duits recept. Zit meestal in een kunstdarm. In die darm zit de worstvulling die bestaat uit; kippenvlees, bouillon, tarwezetmeel,zout, kruiden ( bevat gemodificeerde soja) en specerijen.

Toegevoegd na 12 minuten:
Echte vakslagers gebruiken uiteraard een echte darm en mager vlees. Meestal rund- en varkensvlees gemengd. Door het roken krijgt hij ook die specifieke bockbierkleur (rood-bruin)
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De bockworst komt oorspronkelijk uit Duitsland, en heet zo omdat het traditioneel met een glas Bockbier gegeten werd..

Toegevoegd na 3 minuten:
In 1889 is de bockworst uitgevonden..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bockworst is een duitse worstsoort die uit kalfs en rundvlees bestaat. Het is een echte "knak"worst die van oorsprong bij een Tempelhofer Bockbier gegeten werd. Door de combinatie Bockbier en die speciale worst is de naam Bockwurst ontstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is een bockworst: Knapperige gerookte kookworst volgens een aloud Duits recept. Is verkrijgbaar met of zonder collageendarm (eetbare kunstdarm). En wat zit daar dan in: Kippenvlees, bouillon, tarwezetmeel, zout, kruiden (bevat genetisch gemodificeerde soja), specerijen.