Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoelang is feta buiten de koelkast houdbaar

in water niet in olie

Toegevoegd na 34 minuten:
was een bakje feta heb t onafgedekt 2 uur buiten de koelkast gehouden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Feta bederft niet in twee uur, een paar dagen is wel een probleem.
Als het echter twee uur buiten de koelkast gestaan heeft en je zet het dan weer in de koelkast, zou ik het evenzogoed binnen 24 uur opgebruiken.
Het "testen" van feta op dons en smaak lijkt mij geen goed idee, kaas kan nare pathogene (ziekteverwekkende) organismen aantrekken.
Dus gewoon opmaken vandaag en er verder niet over in zitten, lijkt mij het beste advies.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Buiten de koelkast wordt kaas veel sneller "oud". Eerst krijgt het een sterke smaak, en snel daarna komt er ook schimmel op. Tegen die tijd lust je het al niet meer.

Proeven, als het niet meer lekker is, niet meer opeten. Als je schimmel ziet, zeker weggooien. Bij Goudse kaas mag je de schimmel nog wel wegsnijden, maar bij dit soort "jonge" en natte kaas kan dat zeker niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hooguit 48 uur, want dan treedt het bedervingsproces in. Als het heel warm is, nog korter zelfs.

Gewoon proeven en zolang er geen donslaagje op zit kun je kaas prima eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding