wat is de bedoeling van het schijfje sinaasappel bij je eten in een restaurant?

Citroentjes bij de vis begrijp ik, daarvan kun je het sap over de vis sprenkelen. Maar wat moet/mag je met schijfjes sinaasappel? Ik vind het niet zo netjes om ze van de schil te sabbelen, maar als je er niks mee doet worden ze weggegooid.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Voor de sier en dat het er wat kleuriger en lekkerder uitziet.
Verder kan je het of laten staan of opeten. Ik zelf eet het altijd op maar je kunt ze gerust laten staan !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze dienen ook als decoratie, of als wat extra smaak in een sinas..
het is echt niet raar als je het stukje opeet, het verfrist ook de mond...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je vis besteld hebt geven ze er een citroentje bij om eventueel uw vis daarmee te besprankelen