mijn kind eet nooit snoep terwijl ze het wel mag is dat wel goed?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat ze snoep niet lekker vindt en neemt ze het daarom niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou dat niet goed zijn?
Waar ben je bang voor?
Wat is de reden van deze vraag?
Waarom zou een kind snoep nodig hebben?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HOU OUD is dat kind??
Ritsuka
12 jaar geleden
ik denk dat heel veel ouders blij zullen zijn met een kind dat geen snoep lust.
Wat eet ze dan? fruit, koekjes?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe minder snoep hoe liever. Als ze verder gewoon normaal gezond eet : perfect ; houwen zo.

Antwoorden (9)

Natuurlijk is dat goed, snoep bevat over het algemeen geen waardevolle voedingsstoffen. Als je kind het niet hoeft, zou ik dat zo laten. Uiteraard er wel op letten dat ze verder wel voldoende eet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had hetzelfde als kind en nu nog steeds. Ik hou niet van die zoete dingen. Mijn tandarts is er in ieder geval blij mee. En ik zou me er niet al te druk over maken zolang ze maar een gezond gewicht heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het ene kind neemt iedere dag snoep, de ander wilt alleen maar eentje per week ofzo, en de andere hoeven dat helemaal niet.
als ik het zou kunnen, zou ik iedere dag snoep eten (ook al is dat erg slecht voor je).

het maakt niet uit of je kind nou wel of geen snoep eet.
de een houd van spruiten, de ander niet.. dat is eigenlijk ongeveer het zelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelfs bewust mijn kind zo lang mogelijk nooit met snoep in aanraking laten komen. Ouders en omgeving zelfs verboden om snoep te geven want een kind heeft géén snoep nodig voor de gezondheid.
Ik stond op het standpunt; wat hij niet kent, dat mist hij niet en zo ging het goed totdat op school de traktatietijd bij verjaardagen aankwam. Toen moest ook ik eraan geloven. ;)
Mijn zoon heeft echter mede daardoor een goede basis voor een gezond gebit. Hij heeft geen grammetje aangezet vet door de loze calorieën van suiker en taalt zelden naar snoep. Suiker kan namelijk ook een verslaving worden en het zit gelukkig niet in zijn systeem dat hij voor zijn gevoel de smaak van suiker nodig heeft, omdat hij er niet mee is opgevoed. Hij snoept nog steeds liever met fruit dan met snoepgoed, hoewel hij een aardbei in chocolade gedipt ook niet laat staan. (^0^)
Deze moet ik echter wel zelf aanreiken, want uit zichzelf zal hij dit niet doen. Ach af en toe.......en ik vind het zelf zo lekker! Daarom denk ik dat je dan vindt dat jouw kind dit ook als vorm van beloning ziet en superlekker vindt!!
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad ja het hele levensverhaal en het wijzende zo doe ik het dus....
Geen snoep eten, is natuurlijk hartstikke gezond, en dus heel goed. En als zij dat niet eet omdat ze niet van zoetigheid ofzo houdt, is het prima.

Maar tegenwoordig worden ook jonge kinderen doodgegooid met het idee dat je makkelijk dik wordt en dat dat lelijk zou zijn, en dat je dus allerlei voedsel niet zou moeten eten. Hierdoor komen ook onder jonge kinderen eetstoornissen voor. Een echte eetstoornis herken je natuurlijk wel als ouder, maar een kind kan ook een veel subtieler patroon hebben dat nu nog onschuldig is en nog geen lichamelijke gevolgen heeft (zoals geen snoep willen eten), maar zich op den duur kan ontwikkelen tot een echte eetstoornis. En als het nog zo subtiel is, hebben de ouders het soms misschien nog niet door.

Ik zeg niet dat dat bij jouw kind het geval is natuurlijk. Hopelijk is het bij haar gewoon omdat ze snoep niet lekker vindt.
Maar als jij denkt dat er meer achter kan zitten, kan het natuurlijk geen kwaad om het in de gaten te houden, of eens met haar erover te praten.
En uitleggen dat het schoonheidsideaal dat veel media tegenwoordig laat zien niet realistisch en gezond is en dat je daar echt niet aan hoeft te voldoen om mooi te zijn, is voor alle jonge meiden natuurlijk gezond.
Maar misschien doe je dat al, dat weet ik natuurlijk niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat ook met mijn zus. Het kan komen, doordat het kind word gepest word. Als ze vaak voor "dik"word uitgescholden, zal ze waarschijnlijk ook geen snoep meer gaan eten.
(Graag geen rode duimpjes, eigen ervaring!)

Gavin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
De GV-duimpjes zijn blauw, dus rode ga je niet krijgen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha!
Natuurlijk is dat goed. Ik weet niet hoe oud jouw kind is, maar ook kinderen hebben een eigen smaak. De ene heeft liever snoep en de andere liever zoutjes. De ene gaat voor zoet en de andere voor hartig. Als jouw dochter dus ook nooit zoet op haar brood eet, dan heeft ze gewoon een voorkeur voor hartig en daar is verder helemaal niets mis mee. Laat je dochter in haar waarde en praat haar vooral niet aan dat ze abnormaal is als ze geen snoep eet. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, de een houdt van dit en de ander van dat... mijn dochter lustte als kind geen pannekoeken, maar wèl erwtensoep, witlof en spruitjes :P werd ze vaak aangekeken met zo'n blik van die is gestoord. Het wordt pas een probleem als er een probleem van gemaakt wordt. Kinderen worden tegenwoordig zwaar gehersenspoeld met tv programma's als help mijn kind is te dik enzo, en dat ze van snoepen diabetes krijgen. Op de gezondheid letten is prima, maar overdrijven is natuurlijk nooit goed.

Als je kind verder gewoon goed gezond is, is er niets aan de hand.
12 jaar geleden
Ik weet van me zelf dat ik als kind last van mijn buik kreeg als ik een snoepje nam. En daarom ook niet veel gegeten. Heb daar trouwens nog steeds last van. Een gevoel of er een iets zwaars in de maag zit. Weet nu dat mijn lichaam niet goed tegen suiker kan.