Kun je in 1.5 uur op je gemak met zijn tweetjes sushi eten bij een all you can eat restaurant?

Normaal staat er 2,5 uur voor, maar mijn tafelgenoot kan pas om 18u aanwezig zijn en om 19:45 moeten we weg voor een voorstelling.

2.3K
Ritsuka
8 jaar geleden
gewoon een beetje dooreten :P
moet volgens mij wel lukken
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In het weekend als het druk is kan dat lastig (voor iemand die vaak besteld) zijn, maar door de weeks is dat geen probleem.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zoek je toch een ander restaurant op die niet die belachelijke tijdsdruk heeft. Zijn er genoeg
Antoni
8 jaar geleden
@mobie1980, de tijdsdruk wordt niet door het restaurant opgelegd, maar door de vraagsteller en haar tafelgenoot zelf. Overigens is niemand verplicht om 2,5 uur in het restaurant te (ver)blijven.

Antwoorden (3)

Die 2,5 uur heb je hard nodig als je je bestelling voor de volgende ronde pas doet als je de voorgaande ronde op hebt gegeten. Je zou de volgende ronde dus meteen moeten bestellen zodra er een gebracht wordt; dat bekort de benodigde tijd aanzienlijk. En natuurlijk ook flink dooreten. Bij onze Japanner mag je 5 keer 5 gerechten bestellen maar wij halen dat echt niet.Ik kom tot 3 rondes en mijn man die een grote eter is blijft steken in de vierde. Maar tegenwoordig bestellen we toch 5 keer en pakken het overgeblevene in servetjes. Je zou ook een doggybag kunnen vragen.
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
maar bij veel zaken moet je betalen voor de dingen die je niet opeet
zondag
8 jaar geleden
Hoe bedoel je dat? Een etentje bij een restaurant heeft een vastgestelde prijs die je op de menukaart kan zien. Of jij van het door jou bestelde veel of weinig naar binnen werkt maakt geen enkel verschil in prijs.
Ritsuka
8 jaar geleden
bij het sushi restaurant waar ik vaak heen ga hebben ze in de voorwaarden staan 'wij vinden het zonde om eten weg te moeten gooien. Bestel alleen dingen die u ook op gaat eten, per gerecht dat u besteld en niet opeet rekenen wij 1 euro' (zoiets staat er)
zondag
8 jaar geleden
Gelukkig heeft ons restaurant zulke voorwaarden niet al waardeer ik het dat jouw restaurant expliciet iets zegt over het onnodig weg moeten gooien van eten. Pak in wat je niet ter plekke opeet zou ik iedereen willen aanraden.
In deze situatie lijkt het mij handig om het een ander keer te doen. In 1.5 uur moet je alles naar binnen werken. Dan gooi je toch 60 euro in de prullenbak.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is echt persoonlijk, denk ik zo. Maar ik heb echt nooit langer dan 1,5 uur nodig, en dan haast ik niet. Ik doe meestal maximaal 3 rondes, meer krijg ik niet op.

De service is meestal super snel, dus dat helpt. Omdat je kleine hapjes eet, en niet alles in één keer, zit je ook sneller vol. Het duurt namelijk zo'n 20 minuten voordat het seintje van je maag naar je hersenen gaat dat je vol zit.

Dus mijn mening is dat het makkelijk kan. Zorg wel dat je met honger aankomt en meteen lekker gaat bestellen. :)

Toegevoegd na 54 seconden:
Ik zie nu pas dat deze vraag van 8 maanden geleden is... :)