Is "coconut flakes" hetzelfde als kokosschaafsel/kokosrasp?

Ik zie vaak de term coconut flakes in Engelse recepten. Ik zou deze liefst van een Belgische/Nederlandse winkel kopen. De site Pit&Pit heeft kokosrasp/kokosschaafsel maar ik vraag me af of dit hetzelfde is.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Flakes is inderdaad schaafsel/ vlokken: platte stukjes die in lengte en breedte even groot zijn. rasp is veel fijner; zoiets wat je krijgt als je vaste kokos over een kaasrasp haalt (wat best aardig gaat trouwens).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord! Voor mij maakt het gelukkig niet uit als het was fijner is, ik ga er namelijk kokosmelk van maken. :-)