In de goeie groente winkels vindt je ze wel,maar niet massaal.
Een augurk is een product dat ingemaakt wordt.
En niet iedereen doet dit nog tegenwoordig.
Het vereist nogal een beetje kennis en het is een hoop werk,en niet iedereen kan dit of zit daarop te wachten.
Het moet ook een beetje hobby zijn,want als je alles telt kun je net zo goed in de winkel een potje augurken gaan halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat worden ze wel, hoor, bij de supermarkt, als 'smulkomkommers', of 'snackkomkommers'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Turkse en Marokkaanse groentewinkeltjes vindt ge ze met hopen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan gaat het waarschijnlijk om sopropo, is weer een net andere variant: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sopropo
Perziken en ananas niet vers in de winkel? Of bedoel je augurken niet vers in tegenstelling tot perziken en ananas? Ik ga maar van het laatste uit, anders heb je wel treurige winkels in jouw omgeving.
Wat wij augurk noemen is per definitie een ingemaakte komkommersoort. Harder dan de komkommer die in de winkel ligt (want omdat ie ingemaakt wordt, moet ie stevig zijn) en zonder de komkommersmaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag. Ik denk omdat je er vers niet zo heel veel mee kan doen en ze daarom niet zo vaak verkocht zullen worden. Inderdaad wel bij toko's ed, maar die moet je maar net in de buurt hebben. Niet iedereen heeft er zin in om ze zelf in te maken.

Ik dus wel en daarom heb ik ze dit jaar zelf opgekweekt uit zaad. Het gaat heel goed en ik heb al heel wat potten augurken en potjes dillchips staan.

Maar voor de rest zijn ze rauw niet lekker, en omdat je er maar weinig mee kan doen zullen ze ook minder verkocht worden, en winkels willen nu eenmaal alleen maar artikelen in hun assortiment met een hoge omloopsnelheid. Ook wel logisch eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een augurk is gewoon een soort komkommertje, maar dan met weinig smaak en wat harder. Ingemaakt zijn ze veel lekkerder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Hongarije worden veel augurken geteeld. Deze gaan voor de export waar ze in het zur worden ingelegd.
De Hongaar gebruikt ze zelf als gewoon komkommersalade.
In Nederland is er geen augurkenteeld m.i. vandaar geen verse aanvoer.