Dat ligt aan verschillende omstandigheden, zoals de persoon en de snelheid dat je de biertjes drinkt. Gemiddeld zal je het bij 6 biertjes achter elkaar voelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is bij iedereen verschillend, daardoor is het moeilijk te bepalen waar het gemiddelde ligt. Denk dat deze gemiddeld rond de 10/15 bier ligt. jongeren van 20/25 kunnen er met gemak 20 op zonder dronken te zijn, terwijl iemand van 80 waarschijnlijk na 3 glazen moeite heeft om te lopen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hier is geen antwoord op te geven, aangezien dit samenhangt met je lichaamsgrootte (alcohol per kg) je gewenning en de capaciteit van je lever om alcohol om te zetten.

Daarnaast maakt de tijdsduur uit: Gemiddeld kan je er vanuit gaan dat er een uur nodig is om een eenheid alcohol af te breken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
5 liter? ligt eraan of je het op hebt voor je dronken bent
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is afhankelijk van verschillende factoren, onder andere snelheid van drinken, wat heb je gegeten, wat is je gewicht / lengte enz. Er is dus geen gemiddelde te noemen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Na 7 tot 15 glazen ben je dronken.
Het exacte aantal ligt aan je geslacht, gewicht en andere factoren zoals erfelijkheid en of je een volle of een lege maag hebt.

Gemiddeld worden Chinezen na 1 glas alcohol al erg beroerd. Ze hebben een bepaalde genene waardoor ze sterk reageren op alcohol.

Tevens helpt het om een paar glazen melk te drinken voordat je aan de alcohol gaat.
Melk zorgt er namelijk voor dat je je erg vol voelt, waardoor je minder drink. Maar melk remt ook de alcohol opname in je lichaam.

Al met al is het zo dat er NIETS bestaat waardoor je sneller nuchter bent of niet dronken wordt van alcohol. Dus probeer niet te rijden met alcohol op.
Wacht desnoods even, 1 glas alcohol is in ongeveer een uur afgebroken.
Daarbij maakt het niet uit wat je drinkt: Whiskey, Wodka, Bier. In de horeca wordt alcohol in verschillende glazen geschonken waardoor de hoeveelheid alcohol bij elk glas gelijk is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je moe bent, niet gegeten en weinig alcoholresistent, ben je in lichte benevelde toestand al na 20 cc bier met een alcoholgehalte van 6%. Er zijn kerels die vijf en twintig duvels (hoge gisting) 11% kunne drinken en dan drie dagen ziek zijn. Er zijn in de franse taal veel meer nuances om dronken te zijn dan in de nederlands.Is donken zijn coma zuipen? Of is dronken zijn eenvoudig meetbaar aan de hand van het alcoholpercentage in je bloed? Dan ben je dronken na het nuttigen van twee glazen bier of één glas wijn in normale omstandigeheden. (basis rust, eetpatroon ,geen medicaties , geen stress.enz.)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De snelheid waarmee alcohol in je lichaam word opgenomen is afhankelijk van vele factoren:
- je leeftijd
- je gewicht
- hoeveel je gewend bent te drinken
- de weerstand van je lichaam (of je wel of niet moe/gezond bent)
- je geslacht (mannen hebben meer spiermassa, vrouwen meer vetmassa waardoor mannen gemiddeld iets beter tegen alcohol kunnen)

De snelheid waarmee alcohol word opgenomen heeft ook te maken met of je wel of niet net gegeten hebt. Vet- en eiwitrijke maaltijden vertragen de opname van alcohol. Maar het is niet zo dan je dan een lager promillage hebt als iemand die niet gegeten hebt. Uiteindelijk wordt alle alcohol verwerkt!

Je kan er vanuit gaan dat je reactievermogen word beïnvloed na 2-3 glazen, ze hebben er niet voor niets een wet van gemaakt in het verkeer ;)