Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is Energy Drank 3 jaar over datum nog te drinken?

Hoi,
Ik ging naar de schuur en zag toen een pak energy.
Ik keek toen naar de datum en er stond: 08-05-08 Dus kan ik het nog drinken, of niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop gewoon een nieuw pak en neem het risico niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt heus wel een dag zonder energy. Drink gewoon water, thee of koffie als je niks anders in huis hebt. Je gaat toch geen dingen die DRIE jaar over de datum zijn op drinken!!!!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Die datum staat er niet voor niets op, de gevolgen van het toch drinken kunnen niet gegarandeerd een goeie afloop hebben. Je kunt er goed ziek van worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In energydrink zit veel suiker en dat wordt niet zo snel slecht, maar 3 jaar is wel erg veel. Mij lijkt het verstandiger om het pak gewoon weg te gooien, voordat je er spijt van krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is maar net hoe je het interpreteert; er staat dan wel een datum op, maar het gaat om slechts een garantietermijn. Bovendien staat er TEN MINSTE voor. Wat ik altijd doe is gewoon proberen en ik ben er nog nooit ziek van geworden. Je hebt je zintuigen niet voor niets gekregen. Bovendien stond er vroeger (voor 1982) helemaal geen datum op en moest je het ook maar zelf uitzoeken of iets nog goed was.
Was het een tetrapak van dat spul?
Heb ook eens ooit een flesje bier gedronken wat 2 jaar over datum was en wat denk je? Mankeerde helemaal niets aan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is verplicht om een houdbaarheidsdatum op je product te zetten dit weergeeft de kwaliteit van het product. Als de klant van dit product ziek wordt na de houdbaarheidsdatum kunnen er geen rechten ontleend worden aan de producent. Echter als een consument het product eet voordat de houdbaarheidsdatum wordt bereikt is de consument wel schuldig als er geen sprake is van speciale omstandigheden.
Hieronder twee sites 1 van de voedselbank en een van de voedselwarenwet. Bij de voedselbank staat dat frinsdrank jaren houdbaar is als dit ongeopend is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding