Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom vind ik gesmolten kaas wel lekker (tosti, pizza, kaassouffle) maar een stukje of plak kaas echt niet te eten?

Dit is al vanaf kleins af aan. Mijn ouders en zusje zijn echte kaas eters dus aan hun kan het niet liggen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij mij is dat ook zo , misschien heb je wat aan het antwoord van vraag : www.goeievraag.nl/vraag/kaas-anders-smaakt-gesmolten.21791 .

Gesmolten kaas heeft een andere smaak door de chemische veranderingen tijdens het smelten.
Voor mij persoonlijk geldt dat het scherpe smaakje van belegen kaas niet meer zo waarneembaar is als de kaas gesmolten is .

Als ik verder doordenk heb ik een hypothese. Kaas is eigenlijk door bacterien veranderde ingedikte melk. Misschien is voordat je kaas hebt "leren " eten , je eerste reactie : " Jakkes, bedorven ". Maar bij gesmolten kaas zijn de meeste bacterien dood en is de scherpe smaak weg en dan is die reactie niet van toepassing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

omdat je kennelijk alleen houdt van kaas in gesmolten vorm. ik kan me daar best wel iets bij voorstellen hoor!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op gesmolten kaas hoef je niet te kauwen. Bovendien wordt de smaak ook iets sterker.
Dit geldt overigens ook voor tomaten en tomatensoep. Ik ken mensen die gek zijn op tomatensoep, maar geen tomaten lusten. Zo zijn er nog meer voorbeelden te noemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding