Waarom vind ik gesmolten kaas wel lekker (tosti, pizza, kaassouffle) maar een stukje of plak kaas echt niet te eten?

Dit is al vanaf kleins af aan. Mijn ouders en zusje zijn echte kaas eters dus aan hun kan het niet liggen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Bij mij is dat ook zo , misschien heb je wat aan het antwoord van vraag : www.goeievraag.nl/vraag/kaas-anders-smaakt-gesmolten.21791 .

Gesmolten kaas heeft een andere smaak door de chemische veranderingen tijdens het smelten.
Voor mij persoonlijk geldt dat het scherpe smaakje van belegen kaas niet meer zo waarneembaar is als de kaas gesmolten is .

Als ik verder doordenk heb ik een hypothese. Kaas is eigenlijk door bacterien veranderde ingedikte melk. Misschien is voordat je kaas hebt "leren " eten , je eerste reactie : " Jakkes, bedorven ". Maar bij gesmolten kaas zijn de meeste bacterien dood en is de scherpe smaak weg en dan is die reactie niet van toepassing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

omdat je kennelijk alleen houdt van kaas in gesmolten vorm. ik kan me daar best wel iets bij voorstellen hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op gesmolten kaas hoef je niet te kauwen. Bovendien wordt de smaak ook iets sterker.
Dit geldt overigens ook voor tomaten en tomatensoep. Ik ken mensen die gek zijn op tomatensoep, maar geen tomaten lusten. Zo zijn er nog meer voorbeelden te noemen.