Ik geef een kraamborrel en heb al aardig wat zoete hapjes. Wil echter ook wat hartige dingen die ik al een dag eerder kan maken. Iemand ideeen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (11)

Hartige taart :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rauwe boerenham plakje. Boursin erin. Dichtbinden met bieslook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stokbroodje salade/ pesto/kruidenboter/ kaas
anneliez
12 jaar geleden
Omeletrolletjes gevuld met kruidenkaas en rauwe ham
zie recept en je kan het op voorhand klaarmaken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
herkansing:
ei met ham
augurk met ham
blokjes kaas
gevulde paprika
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indische gehaktballetjes. Pas gemaakt en ze waren snel op...
Voor 20 personen:
-1 kilo half om half gehakt
zakje nasi kruiden, zonder groenten (Bedankt Marleen:)
-(Ik heb die van conimex gepakt)
-2 kleine eieren (1 groot)
-theelepeltje sambal
-grote eetlepel ketjap
-panneermeel

Alles door elkaar doen. Balletjes van draaien. Even laten rusten in de koelkast.
Daarna op een middelmatig vuur bakken.

Toegevoegd na 26 minuten:
Dit is bedoeld voor 50 personen. voor 20 personen dus minder gehakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stokbroodjes filet american
Carpacciohapjes
Gerookte zalm
Etc
Allemaal dingen die not done waren voor jou tijdens je zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar niet een dag van te voren klaar te maken. Maar wel een leuk idee...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh ja, je hebt gelijk
Harde worst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het een kraamborrel is:)
Meloen met parmerham eromheen is lekkerrrr
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gevulde eieren vind ik altijd erg lekker!
Het eigeel uit het eitje halen, mengen met mayonaise wat peper er op strooien en zout, en klaar is je eitje!

Wat ook leuk is, omdat het een kraamborrel is, is als je de vorm van de eitjes zo maakt dat het eiwit net een wiegje lijkt, waar een baby in ligt.
Ik bedenk het nu ter plekke, maar je hebt van die wortel-reepjes, daar kan je er 1 van horizontaal op het eigeel leggen, en dan een kappertje als hoofdje? Zodat het net lijkt alsof er een baby'tje ingestopt ligt. mooiste is dan natuurlijk als je het overige eigeel bestrooit met paprikapoeder (tot het gebied van het kappertje het hoofdje van de baby) zodat het net een oranje dekentje lijkt..

Het is maar een idee, succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wraps besmeerd met kruiden roomkaas en dan oprollen en in stukjes snijden. Prikkertje erin zodat de rolletjes niet uit elkaar vallen.

Bladerdeeg in 4 en snijden en in elke vierkantje een cocktailworstje rollen en bakken
Of een gewoon knakworstje in een half plakje bladerdeeg rollen en bakken. Die kun je vlak van te voren weer even opwarmen.

Mini pizaatjes, kant en klaar of zelf gemaakt.