Kun je een gebraden varkenshaas de avond ervoor bakken en buiten de koelkast bewaren?

Ik heb een varkenshaas gebraden en heb geen ruimte meer in de koelkast kan ik deze 24 uur buiten de koelkast bewaren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.3K

Het beste antwoord

Je moet hem in ieder geval op de een of andere manier koel zetten...
ten tweede in varkensvlees zitten heel veel bacteriën, dus je moet het in ieder geval dan de volgende dag goed verhitten!! dus in ieder geval een kerntemperatuur hoger dan 75 graden om de schadelijke bacteriën te doden!!
Het derde probleem is dan dus als je die zo hoog verhit dat je varkenshaas doorslaat/droog wordt....
Daarom zou ik eerder je varkenshaas in een lekkere marinade zetten, de volgende dag scherp aanbakken, en daarna bij lage temperatuur ongeveer 90 graden in de oven garen, je vlees blijft dan lekker mals.
Wat je ook kunt doen om te vermijden dat je varkenshaas droog wordt hem omwikkelen met parma/serranoham, of met bladerdeeg omwikkelen en fijngehakte champignons en uitjes....

Veel kookplezier!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het kan wel maar dan een koele plek in huis.
En anders in een afgesloten pan buiten zetten.
12 jaar geleden
Zodra hij is afgekoeld goed afsluiten en bij voorkeur buiten zetten. Eventueel in de oven zetten. Als je hem binnen laat staan (20 graden) zorg er dan voor dat hij goed gaar is en dat je hem bij het opdienen nog een keer goed verhit. Een dagje moet geen probleem zijn, mits goed afgesloten. Maar antwoord 1 is het beste. Zet goed afgesloten buiten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kun je iets anders uit de koelkast halen en buiten zetten, een pak sap of bier of zo, iets wat beter te bewaren is buiten de koelkast. Ik heb al mijn bier en frisdrank op het balkon staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
24 uur is wel erg lang ! maar waarom ?? Een varkenshaas
bakken is niet z'n intensief werk. Braad de haas goed aan
en door hem a.e.t. te wentelen is het met 25 min bekeken.
Je hebt dan een heerlijk verse en warm haasje, e.v.t. in-
smeren met mosterd,dan ontbijt spek erom, blijft het haasje super sappig !! Enkele verse champignons toevoe-
gen. Eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou hem NIET de dag ervoor braden.
Rauw meent hij niet zoveel ruimte in in de koelkast, leg er dan eventueel iets anders uit.
Een varkenshaas bereiden heb je heel snel gedaan en is het lekkerst als je hem gelijk opeet!!!!!!
Zie mijn antwoord op de vraag hoe je een varkenhaas moet bakken.
Als je hem 2x gaat verwarmen wordt hij veel te droog, heel jammer van het vlees.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je varkenhaas serveert met gebakken aardappelblokjes, kun je aardappelblokjes wel dag van tevoren al koken.
Hoef je ze alleen nog maar te bakken.
Witlof salade erbij: Kun je de basis ook al de dag van tevoren maken, hoef je alleen nog maar je witlof heel fijn te snijden, wassen en op het laatst toe te voegen.
Champignonsaus kun je ook dag van tevoren maken, alleen opwarmen en peterselie toevoegen.
Dit alles kun je doen in de tijd dat je varkenshaas in de oven staat.
In principe hoef je maar heel even in de keuken te staan op de dag dat je dit wilt eten.
Lekker handig als je gasten krijgt.