Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vervangende middelen voor koekjes bakken?

Ik wil graag koekjes bakken, alleen heb ik niet alle ingrediënten in huis.

Daarom wil ik de bloem graag vervangen door maizena of Honig pannenkoekenmix? Kan dit en smaakt het hetzelfde als bloem?

Ook heb ik geen bruine basterdsuiker, kun je dit ook vervangen door witte kristalsuiker?

Ik heb nl. niet veel zin om naar de winkel te gaan maar wel heel veel zin in koekjes!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
915
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pannekoekmeel is voornamelijk bloem,
meestal vermengd met boekweitmeel.
Kijk maar eens op het pak wat er in zit.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Maizena koekjes bestaan in elk geval (zie bron, da's de eerste link die ik tegenkwam na zoeken op google) en suiker is best goed uit te wisselen, alleen de textuur van de koekjes kan iets anders zijn, maar da's niet erg.

Verder zou ik gewoon ook lekker experimenteren, ik vind bakken met pannenkoekenmix in elk geval erg origineel, en ben benieuwd wat daaruit zal komen. De lekkerste baksels zijn soms experimenten of zelfs vergissingen, dus leef je lekker uit!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het resultaat zal wel qua smaak en structuur afwijken van een met bloem gebakken koekje, maar smaken zullen ze heus wel.
Maarre..... denk je wel aan de lijn?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke lijn??? De was lijn??? Tegenwoordig zijn er drogers...;-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding