Waar kan ik nu verse mosselen kopen?

Waar kan je in omgeving Haarlem verse mosselen kopen?
Mijn kleinzoon is over uit Indonesië en wil zondag mosselen eten !

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (3)

Verse mosselen kun je bij de viskraam op de markt kopen in Haarlem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verse mosselen zijn half juni nergens te koop, óók niet op de markt in Haarlem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vooral als het seizoen van de bodemcultuurmosselen nog niet is aangevangen, wordt de hangcultuurmossel verkocht.. Je kunt vanaf 6 juni hangcultuurmosselen kopen. http://www.waasdorp.nl/
Helaas, nergens. Het is nu voortplantingsseizoen voor de mosselen en in die tijd wordt er niet op gevist. Ik weet niet wanneer jouw kleinzoon weer teruggaat naar Indonesië. Als hij een paar weken hier blijft, heb je meer kans.

Ik knip en plak van de site http://www.visbureau.nl/campagnes/mosselen/:
Het mosselseizoen vangt in principe in juli aan. Het begin van het seizoen hangt af van de groei en de conditie van de mossel. In Nederland houdt men zich vaak aan het credo “mosselen eten als de 'r' in de maand is”. Niet veel mensen weten dat het mosselseizoen vanaf juli tot en met half april in het jaar erop loopt. “Mosselen eten als de 'r' in het seizoen is (zomer, herfst, winter)” zou beter passen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vooral als het seizoen van de bodemcultuurmosselen nog niet is aangevangen, wordt de hangcultuurmossel verkocht.. Je kunt vanaf 6 juni hangcultuurmosselen kopen. http://www.waasdorp.nl/
In Haarlem zijn er diverse viskramen/winkels en restaurants waar je terecht kan voor mosselen. Let wel, het is een seizoensproduct dus het is niet altijd te koop. Ze zeggen vaak dat mosselen te krijgen zijn als de "r in het seizoen" is: zomer, herfst en winter.

Viskramen in Haarlem:
- Leo van Rhijn, Frans Halsplein 12
- Balk Visch aan 't Spaarne, Friese Varkenmarkt 13 (mijn favoriet)
- Visspecialist De Dolfijn, Botermarkt 26
- Vishandel J.F. Lijnzaat, Grote markt (alleen op marktdagen)
- Willy's Vis, Wilsonplein 23
- Vishandel de Poort, Gedempte Herensingel 10

Restaurants in Haarlem:
- Restaurant De Wandelaar, Lange Annastraat 54
- Restaurant Scampi, Kleine Houtstraat 42
- Restaurant ML, Klokhuisplein 9
- Fishbar Monk, Turfmarkt 20