Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft iemand een gemakkelijk recept voor stroopwafel lollies?

Ik kocht zon lolly in Rotterdam en ik vond ze ontzettend lekker, iemand een idee hoe ze die hebben gemaakt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Foto?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
(Kleine stroopwafel op een stokje., Jack)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Helaas, dat is niet echt een dingetje om zelf te maken. Het is gewoon een stroopwafel op een stokje, waar je weer een speciaal stroopwafelijzer voor nodig hebt. (Je kunt niet zomaar elke huis- tuin- en keukenwafelijzer gebruiken voor stroopwafels. )

Bovendien is het een heidens karwei ; je hebt beslag nodig en de caramelstroop voor de vulling , en dan nog is het maar afwachten of je de smaak krijgt die je zoekt. En het is even zoeken op INternet, maar een goed stroopwafelijzer dat geschikt is voor stroopwafellollies kost om en nabij de 2000 euro ......
Een standaard stroopwafelijzer heb je al voor een goede 700 euro. Maar ook dat lijkt me geen thuisbakapparaat....

Als je een goede gril hebt met een goed rooster (voor bijvoorbeeld ijshoorntjes en kniepertjes kun je wel zelf stroopwafels proberen te maken, maar dan heb je dus nog geen lollies. Daarvoor moet je een stokje tussen de wafels steken tijdens het afkoelen, maar dat betekent dat je heel kleine wafeltjes moet bakken. Anders wordt het gewoon een stoopwafel op een stokkie.

Oh, en het woord " gemakkelijk" kun je vergeten. Als het gemakkelijk was, bakten heel veel mensen hun eigen stroopwafels. En dat is niet het geval. Het is een heidens karwei met heel veel afwas...

Een goed kniepertjesijzer heb je al rond de vijftig euro.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding