Volgens Marleen:

Eerlijk gezegd, door alle kruiden, zouten en toevoegingen die er in zitten : heel lang. Waarbij je als stelregel kunt aanhouden dat sauzen op melkbasis (knoflooksaus of kerriesaus en veel andere gele/witte sauzen bijvoorbeeld) eerder ‘kapot’ zijn dan sauzen op basis van water. (rode sauzen meestal).

Je neus is meestal een prima indicator. En natuurlijk de uiterste houdbaarheidsdatum, al gaat dat niet meer helemaal op als het flesje eenmaal open is. En verder : hoe magerder de saus, hoe eerder dood. Mayonaise gaat alweer een stuk langer mee dan vetarme frietsaus.

Echt een jaar bewaren zou ik niet snel doen (zo duur zijn ze nu ook weer niet), maar een paar weken tot zelfs maanden moet zeker kunnen. Je kunt je alleen afvragen of je het sausje dan ook echt wel lekker vindt ; anders was het vermoedelijk allang voor die tijd op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij bewaren hem ook altijd heel lang .. nog nooit ziekgeworden..