wie kan mij helpen deze kruid te zoeken?

In een filmpje van Dominique Persoone geeft hij een tutorial over het maken van een praline. Hierbij noemt hij verschillende dingen op die nodig zijn zoals banaan, sap van een sinaasappel, room, witte chocolade en dan een kruid die ik niet kan vinden op het internet.. Het klinkt als 'ashotti'. Het is een typisch Panameese kruid. Wie kan mij helpen? Hier de link van het filmpje: http://youtu.be/N0lhVwKuCC8

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Cryofiel
9 jaar geleden
Ik hoor 'sjottie'.
Cryofiel
9 jaar geleden
Oh nee, alleen de eerste keer hoor ik 'sjottie', daarna hoor ik ook 'ashottie'.

Het beste antwoord

Het gaat hier niet om een kruid, maar om de zaden van een boom, de achiote-boom. Het product dat uit deze zaden wordt bereid wordt gebruikt om een geel-oranje kleur aan gerechten te geven. De smaak is licht peper-achtig - en dat komt overeen met wat de kok uit het filmpje vertelt.

Cryofiel
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
heel goed cryofiel alleen is het niet het zaad van de achioteboom maar van de orleaanboom (in het Nederlands)
toch een +