is het vlees in een pitta/kebab hallal vlees?

Is dit geslacht op de Islamitische manier?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat zou je verwachten ja, maar bij een keuring van de KDvW kwam men een kebab tegen die uit 100% varkensvlees bestond,... misschien wel halal geslacht...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lijkt me niet dat als ze lamsvlees als varkensvlees verkopen dat het dan ook nog halal geslacht is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
er zijn geen slachthuizen waar varkens halal geslacht worden, als je een varken al halal zou kunnen slachten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
moslims mogen sowieso geen varken eten.
Ritsuka
8 jaar geleden
Ligt er aan wat voor vlees er in zit, je kunt vaak verschillende soorten bestellen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Meestal is het kalkoen!

Antwoorden (3)

Neen, dat is het vaak niet. Heel vaak zit er varkensvlees in je pitah broodje. Over de wijze van slachten zal zelfs vaak de pitah shop je weinig kunnen vertellen. Dat het vaak niet helemaal snor zit met de pitah en kebab broodjes kun je beluisteren/lezen op onderstaande links
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helaas kan je daar niet meer op vertrouwen. Zelfs in Turkije zelf, waar de mensen erop vertrouwen dat ze halal vlees krijgen, is al paardenvlees en zelfs varkensvlees in de kebab ontdekt, varkensvlees is iets dat bij islamieten echt verboden is!

Het is iets van deze tijd....iedereen wil verdienen en door minder duur vlees te gebruiken en te vermengen met goedkoper vlees, is de slag snel gemaakt. Het was toch groot in het nieuws toen bleek dat biefstukken niet alleen van dure runderen werden gemaakt, maar er goedkoper paardenvlees bij gebruikt werd? Een goede paadenbiefstuk is minstens zo lekker én de jus is heerlijk dus....veel mensen proeven het niet eens en zeker niet omdat ze nooit paard gegeten hebben, want daar hebben we iets mee...dat doe je niet! Na deze ontdekking is er wereldwijd meer gecontroleerd en daarbij kwam men er eindelijk achter dat er bij kebab tenten/eethuizen meerdere keren geen halal vlees gebruikt werd, ondanks een certificering.

Uiteraard kan je niet beweren dat alle aanbieders van kebab fraudeurs zijn, er zullen er genoeg zijn die zich wél aan de regels houden. Er is echter jammer genoeg geen enkele manier voor een gewone consument, om te kunnen bepalen waar men wel eerlijk is.
http://www.foodlog.nl/artikel/ook-halal-controles-onder-vuur-paard-en-varken-in-doener/
amc
8 jaar geleden
Dit verscheelt heel erg per restaurant. Om er bijna zeker van te kunnen zijn moet je vragen naar een halal certificaat. Als deze in het restaurant is mag je er van uitgaan dat het halal is.