kan ik rode bietensap drinken?

Ik ben afgelopen maandag geopereerd aan mijn amandelen. Het doet ontzettend zeer en eet of drink ook bijna niets. Om toch wat voedingsstoffen binnen te krijgen stelde mijn moeder rode bietensap voor. Kan ik dit drinken of is het ongunstig voor de wond?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Drinken is heel goed. Ook bietensap.
In de voorlichtingsfolder staat dat veel en koud drinken goed helpt tegen de pijn.
Zie :
http://www.kno.nl/index.php/patienten-informatie/keel/amandelen-volwassenen/
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Hoort die pijn zo lang aan te houden? Ik meen dat ik er met twee dagen vanaf was.
Reddie
8 jaar geleden
Je MOET veel drinken, ook al doet het pijn.
Koud drinken verdooft.
Hoe langer je het uitstelt, hoe langer het duurt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat die voedingsstoffen betreft: die komen over een paar dagen wel weer. Zo snel heb je geen gebrek als je normaal gezond bent.
Het gaat om het veel drinken (zoals Reddie zegt).
Erna55
8 jaar geleden
Welke adviezen heeft het ziekenhuis je meegegeven ?
Meestal krijg je wel instructie mee wat je moet doen of laten. En ook welke pijn je kunt verwachten en wanneer je je moet melden wanneer het niet goed gaat.

Antwoorden (1)

Je moet zelfs vocht tot je nemen, ook al doet het zeer. Bietensap kan net zo goed als andere sapjes met groenten of fruit. Misschien is het een optie om het in de vorm van waterijs te zuigen? Ook fruit heeft goede voedingsstoffen en is wellicht lekkerder dan bevroren bietjessap. Ijs verdooft ook enigszins en meestal wordt door de arts zelfs geadviseerd om waterijs te nemen na een amandeloperatie omdat de slijmvliezen dan slinken door de kou.

Het is zeker belangrijk om ook goed koud water te drinken omdat dit ook de wond schoonhoudt. Koud gedronken verlicht de pijn ook!
amc