is er een kookboek met koude maaltijden?

Hey!
Ik werk nu al ruim 1 jaar in een pizzeria. Doordat het avondwerk is moet ik daar ook vaak avondeten, logisch natuurlijk. We hebben een oven voor de pizza maar behalve frikandelle, visticks, patato wedges en pizza komt al het eten er ranzig uit. Dus leef ik al een jaar minstens 3 keer in de week op deze "maaltijden". Saldes en brood eet ik ook veel maar ik wil gevarieerder eten.
Weet iemand een kookboek of website met maaltijden die koud gegeten kunnen worden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Staat er niet eens een magnetron voor het personeel?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.bol.com/nl/p/koude-schotels/1001004001532263/?Referrer=ADVNLGOO002008I-G-24563481395-S-69259941884-1001004001532263
Ritsuka
7 jaar geleden
je kunt er ook voor kiezen om in de middag warm te eten, en dan in de avond tijdens je werk brood
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een kookboek zou ik niet weten. Wel zou je kunnen denken aan een thermosjar, met extra grote opening, waar je maaltijdsoep of andere warme hap in kan meenemen.
http://www.greenjump.nl/Product/Eten-en-Drinken/Thermosbakjes/Everyday-food-jar-thermos-lekdicht
Als er plek op je werk zou zijn voor een electrisch plaatje ofzo of dat je ergens een campingstelletje veilig neer zou kunnen zetten dan zou je wat kunnen opwarmen.
Ook kan je dingen als gekookte aardappels, rijst en een blikje vis en wat groente meenemen. Of een wrap maken.

Antwoorden (1)

Er blijft niet veel anders over dan salades en broodgerechten in de 'koude keuken'. Je kunt evtl. ook wraps vullen met koude vullingen maar dat is een kwestie van smaak.

Salades zijn echter zo divers en kunnen een prima hoofdgerecht zijn. Mijn ervaring is dat een koude salade vaak een stuk lekkerder van smaak is als je hem 1-2 dagen van tevoren klaarmaakt. Uiteraard maak je dan geen salade met fris bladgroen omdat dit verwelkt. Je maakt dan een maaltijdsalade van bijv. pasta, rijst, aardappelen met koude vis, vlees, worst, kaas e.d. waar de smaken van de kruiderij echt door moeten trekken. Verse tuinkruiden voeg je er aan toe als je de salade gaat eten.

Zelf heb ik veel plezier van het volgende kookboek; 'Supersalades' van David Bez en de uitgeverij is 'Good Cook bv'.
Er staan mooie foto's in op elke bladzijde en de recepten zijn ingedeeld per seizoen en er staan vele lekkere dressings in. Ook gezonde salade ideeën vind je hierin zoals salades met linzen, quinoa enz. Je krijgt ook veel tips die inspireren om de salades steeds weer toch even anders te maken.
Het boek is vorig jaar verschenen dus nog overal te koop.
amc