Zitten er in een tosti meer calorieën dan in een boterham met kaas?

Als ik logisch nadenk zou ik denken van niet.. Echter voor mijn gevoel is een tosti vetter. Graag jullie reactie.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Deze vraag is eerder gesteld, zie de link hieronder.

Door dit als antwoord in te vullen hoop ik dat je nog wat hebt aan de antwoorden die al gegeven zijn bij de vraag die eerder gesteld werd. Ik bedoel het dus niet verkeerd, sterker nog, de onderstaande link is (vrijwel) niet te vinden door gebruikmaking van de hier op GV aangeboden zoekfunctie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Puur logisch beredeneerd zou ik zeggen van niet (er vanuit gaande dat je de tosti bereidt in een tosti-ijzer en niet in een koekepan waar je eerst nog wat olie in gooit).
De inhoud is hetzelfde. Brood, kaas, ham...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, er verandert niets aan het aantal calorieën als je een boterham met kaas roostert. Hoogstens dat er wat kaas achterblijft in het tosti-ijzer, zodat je minder calorieén binnenkrijgt. Het gevoel van vettigheid komt doordat de kaasvetten door verhitting in het brood trekken.

Toegevoegd op 03-05-2009 20:50:23
JA moet natuurlijk NEE zijn!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, alles blijft hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
minder calorieen in een tosti, een heel klein gedeelte van de suikers zou verbrand zijn tijdens de verhitting. Bovendien zou een tosti lichter verteerbaar zijn. Ik heb dit eens gelezen in een damesblad bij de kapper of zo, hoe wetenschappelijk dit mag worden geduid wil ik me niet aan wagen. Vond het alleen zo opmerkelijk dat ik het wel onthuden heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De calorien blijven gelijk, maar een tosti heeft toch iets meer calorien omdat er dan ook een plak ham op zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tosti met alleen kaas is ook een tosti!
Ik weet niet hoe dat met jullie is, maar ik doe op een gewone boterham met kaas altijd eerst boter, terwijl ik dat op een tosti niet doe. Volgens mij bevat dan de tosti (mits belegd met dezelfde hoeveelheid kaas, en natuurlijk zonder ham) zelfs minder calorieën dan de gewone boterham met kaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat water uit de tosti verdampt, wordt het relatieve vetgehalte hoger. Bovendien heb je bij een tosti vaak wat verkoolde brooddeeltjes die ook weer kankerverwekkend zijn. Bovendien is het zo dat als iets verkoold, de calorische waarde verminderd. De tosti bevat dus minder calorieen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een tosti is vetter omdat ie warm gegeten wordt, dit geldt hetzelfde voor bijvoorbeeld saucijzebroodjes of fricandellenbroodjes.
De vetten komen door de wamte vrij en als je ze dan eet wordt het eerder opgenomen door het lichaam omjdat het haast dezelfde temperatuur heeft als het lichaam en dus wordt je er logischer wijs ook eerder dikker van dan als je het koud eet.