Waarom krijg je een eetlepel met kaneel niet weggeslikt?

Ik heb op Youtube een hoop filmpjes gezien waarin ze een weddenschap aangaan over het opeten van een eetlepel met kaneel. Ze verliezen allemaal! Sommigen moeten zelfs overgeven.
Waarom lukt het ze niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (4)

heb je het zelf al ooit geprobeerd? :P

kaneel is heel droog en fijn spul.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is de schuld van de Efteling. Daar waren (of misschien nog) kaneelstokken (naast zuurstokken e.d.) te koop bij een kraampje. Vele kinderen hebben daar zo'n stok gegeten en lusten vervolgens de rest van hun leven geen kaneel meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHaHA ... choking ... ahahahahahaha... take deep breath... hahahahahahaha.....
Dat is vrij dom, zie het filmpje in de link. Kaneel is zo droog en fijn, het lost niet op in de mond en je kunt het dus niet doorslikken. Je ziet in het filmpje ook dat de jongen het uithoest en het kaneel in poeder er ook weer uitkomt.

Ik denk dat bijgaand filmpje voor zich spreekt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij de filmpjes op youtube zie je steeds hetzelfde, het kaneel hoest je er in wolkjes uit.

Waarschijnlijk hoest je ook omdat het kaneel heel fijn is en bij inademen tijdens het slikken ook je longen in gaat. Dat lijkt me al helemaal niet fijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lekker ding... met kaneelsmaak nu!
Dat gaat wel hoor, maar je moet de lepel kaneel onmiddellijk achter in je keel schuiven en direct slikken.
Als je dat niet doet , krijgt het kaneel de kans om al het speeksel in je mond te absorberen en ben je het glijmiddel naar je slokdarm kwijt.
Als je nog langer met het poeder in je mond blijft klooien, smeer je ook je speekselklieren nog dicht en kun je het helemaal vergeten.

Daarom lukt het ze niet dus.
Leuke vraag.