Als tijdelijke oplossing om niet helemaal zonder baan te zitten: ja, weinig keus. In de tussentijd uitkijken naar iets anders, of zorgen dat ik voor de korting op mijn salaris iets anders heb gevonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Tja, als zo'n geval zich werkelijk bij je aandoet heb je waarschijnlijk helemaal geen keus (of elders solliciteren).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar alleen nadat alle andere opties ook bekeken zijn om kosten te besparen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen.Daar is mijn baas te rijk voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Direct. De zekerheid van je baan is belangrijker dan 10% van je inkomen in deze tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het bedrijf het daarmee kan redden wel. Anders moet je waarschijnlijk op zoek naar een andere baan, en dat is in deze tijd al helemaal moeilijk. Voorwaarde is wel dat wanneer het weer beter gaat, het salaris ook weer omhoog gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ik wel zou moeten, als mijn werkgever het zou voorstellen.

Ik heb er echter geen vertrouwen in dat dat echt zoveel uitmaakt, dat ontslag kan worden voorkomen. Hooguit met een maand of twee uitgesteld.

Maar ja, als de werkgever het "voorstelt", dan moet je wel.

Ik heb trouwens al salaris ingeleverd. De werkgever heeft besloten de verhoging van begin 2009 niet door te laten gaan. Dat scheelt weliswaar geen 10%, maar wel enkele procenten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja natuurlijk, ietsje minder is veel beter dan helemaal niets...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uhmmm.....

10% zei je toch?

Even rekenen hoor wat er overblijft naar aftrek van de loonheffingen...

Denk.... Denk.... Denk.... Denk....
Kraak..... Kraak..... Kraak.....

Dat komt neer op 2.469,46 euro per maand...

Nee...

Dat ga ik niet inleveren dus...

Maar gelukkig hoef ik dat als directeur/eigenaar ook niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je sleurt altijd wel iemand mee in dat geval. Maar het zal geen schokkende gevolgen hebben...
Willen? Nee. Accepteren? Voor precies zolang als het duurt om een andere baan te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, werk er graag of niet. Zoveel verdien je bij een maatschappelijke opvang nou ook weer niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik heb al zo weinig. Dan ga ik liever ergens anders werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen als het op aandringen van de vakbond gebeurt.
Als het van mijn baas moet, ga ik hard lachen. Onze CEO heeft vorig jaar 6 miljoen $ verdiend, dus ik ga nix inleveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze mogen blij zijn dat ik voor ze wil werken.

Dus nee, ik lever helemaal niets in. Eerder opslag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ehm is die 90% dan ook je laatst verdiende loon, waar het CWI vanuit gaat? Anders uitkijken lijkt me!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou best 10% minder willen verdienen als ik nu aan de slag zou kunnen gaan.