Wat is nu juist: Manager Development of Development manager?

Is het nu eerst de functietitel en dan de afdeling of juist andersom? Zijn hiervoor grammaticale regels?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Ontwikkelingsleider.

Antwoorden (4)

Development Manager.
13 jaar geleden
Volgens mij Manager Development. Dat staat op visitekaartjes. Waarom? Omdat zo de titel is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er blijven niet zoveel grammaticale regels over, als we alles gaan verengelsen ;-)

Een beetje googelen geeft al snel antwoord op je vraag.
"Manager Development" geeft hoofdzakelijk engelstalige sites, en bij "Development Manager" kom je veel meer Nederlandse sites tegen. Het gaat niet altijd op, en van juist of onjuist kun je hier nauwelijks spreken. Hooguit, wat gebruikelijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het om een titel gaat, wordt er gesproken van Development manager. Denk ook aan bv. project manager, recruitment officer, sales manager, medical director. Bijna alle functies zijn overgenomen uit het Engels. In Amerika wordt bij elke functie haast wel een " manager" of " president" bedacht. Ik denk dat het op deze manier simpelweg lekkerder klinkt (meer professioneel) dan andersom.