Waar kunnen MBO-studenten die geen financiële steun van ouders krijgen fondsen/beurzen/subsidie voor collegegeld aanvragen?

Het gaat om een meisje van 18 waarvan de ouders niet bereid zijn haar collegegeld te betalen. Ze doet een MBO-opleiding Mode & Textiel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

MBOers zijn geen studenten en betalen geen collegegeld.
Ga naar de site van de IBG en daat staat alle info die je nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op www.ib-groep.nl zul je alle informatie kunnen vinden die je nodig hebt. Hier kun je studiefinanciering aanvragen vanaf je 18e, dus daar zal dit meisje voor in aanmerking komen. succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De IB-groep heeft een regeling voor studenten met 'weigerachtige ouders'. Die regeling komt erop neer dat het inkomen van je ouders bij de bepaling van de hoogte van je beurs buiten beschouwing kan worden gelaten, omdat die ouders pertinent weigeren ouderbrijdrage te betalen voor hun kind. Dan krijg je dus dezelfde hogere beurs als studenten met niet-draagkrachtige ouders die geen ouderbijdrage kúnnen betalen.

Voor meer info, zie bron:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op veel scholen is er ook een soort regeling getroffen. Dan is er een soort potje voor dit soort kwesties. Ze zou eens met de decaan kunnen overleggen of ze daar aanspraak op maakt. Ik weet niet precies hoe die regeling werkt maar er valt bijna aan iedere situatie wel een mouw te passen!
Mocht de school nou geen regeling/potje hebben, zal de decaan wellicht andere oplossingen kunnen aandragen, zij zijn hiervoor de aanspreekpunten.
Op naar de decaan!