Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Recht op ontslagvergoeding na bijna 5 jaar nul-uren contract?

Hey ik werk dus al bijna 5 jaar (op 1 maand na) in dezelfde supermarkt, die binnenkort dicht gaat en wordt omgebouwd tot (waarschijnlijk) een aldi. Ik ben dan zo goed als zeker mijn baan kwijt omdat ik voor de aldi veel te duur ben. Nu is mijn vraag of ik recht heb op een soort van ontslagvergoeding omdat ik toch wel mijn maandelijkse inkomen waar ik zo lang mee geleefd heb kwijt ga raken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je zou het kunnen proberen, dan moet je een advocaat in de hand nemen en kunnen aantonen welk loonverlies je hebt, na je ontslag.
Je moet dus officieel ontslagen worden.

Maar omdat je een 0-uren contract hebt is er ook een grote kans dat ze je overnemen, maar nooit oproepen. En dan heb je dus geen poot om op te staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zeg ik toch? Als je officieel ontslagen wordt kan hij aanspraak maken op een ontslagvergoeding (helaas moet je dat vaak wel met een advocaat regelen)
En als ze het contract overnemen hoef je met een o-uren contract niet opgeroepen te worden.
Ik zeg precies hetzelfde dus ik begrijp je reactie niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, wat je zegt klopt niet. Als de vragensteller een gemiddeld aantal uren werkte per week, kan hij/zij aanspraak maken op die uren. Er is dan een vermoeden van arbeidsovereenkomst ontstaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zeg ik toch! Maar dan moet je wel ontslagen worden!
Als alleen het 0-uren contract wordt overgenomen en je wordt niet opgeroepen heb je niks.
Ha, die Gast59337;