opzegtermijn 0 uren contract

bij mijn weekend bijbaantje heb ik een 0uren contract, ik sta echter wel voor de komende 3 weken ingeplant. als ik morgen ontslag neem ben ik dan verplicht om dat rooster af te werken? opzegtermijn dus? alvast heel erg bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.7K

Antwoorden (4)

Naar mijn weten wel. Het staat zeker weten wel in je CAO. Je moet sowieso formeel je ontslag indienen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt dat je een contract hebt, daar moet in staan wat voor opzegtermijn er is. Ik zou dat contract dus maar gaan lezen om het antwoord op de vraag te vinden...

Wees niet verbaasd als je toch nog een maand opzegtermijn hebt.

Toegevoegd na 3 uur:
In de CAO voor de Horeca staat:
Voor de beëindiging van het dienstverband gelden de bepalingen van het Burgerlijk Wetboek, tenzij
daarvan in het hiernavolgende is afgeweken.

In het Burgerlijk Wetboek staat:

- Opzegtermijn bij einde arbeidsovereenkomst
Bij beëindiging van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd moet de werkgever of de werknemer rekening houden met een opzegtermijn van één maand. Er zijn echter situaties waarin langere of kortere opzegtermijnen gelden.

- Tegen het einde van de maand
Werkgever en werknemer moeten in de gaten houden dat opzegging tegen het einde van de maand moet gebeuren. Dit houdt in dat de opzegtermijn begint te lopen op de eerste dag van de volgende maand. De laatste werkdag is hierdoor gelijk aan de laatste dag van de maand waarin de opzegtermijn eindigt.
itsme
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in mijn contract staat ; voor de beëindiging van een dienstverband gelden de bepalingen uit de horeca CAO. De arbeidsovereenkomst eindigt zonder nadere opzegging op de eerste dag van de maand waarin de werknemer de 65jarige leeftijd bereikt. word ik dus ook niet echt wijzer van ;(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom word je daar niet wijzer van? Dan moet je dus in de horeca cao kijken wat daar de bepaling is.
itsme
12 jaar geleden
Ik heb de CAO en de wettelijke bepalingen er even bij geplaatst.
Als het goed is heb jij een deel van het contract gekregen dus zal je het na kunnen lezen. Ik heb ook een 0 uren contract maar moet wel een maand van te voren melden dat ik weg ga..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bent verplicht 0 uren te werken ,dus als je niet komt is er geen verplichtende regel in je contract ,die gebruikt kan worden om je te dwingen ,behalv e dat je geen geld krijgt .