Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoeveel loonbelasting gaat eraf?

ik ben net 18 en ga krijg deze maand 900 euro. hoeveel belasting gaat er van af? en wat hou ik dan van de 900 euro over?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
985

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Op de lange termijn zul je er 900 euro aan overhouden, dit komt omdat jij alle belasting die je betaalt, terug kunt vragen via een T(J?) biljet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zo weinig verdiend hoef je waarschijnlijk helemaal geen loonbelasting te betalen. Maar het duurt wel tot het einde van het jaar voor je dit terug krijgt (na je belastingaangifte) vooralsnog zal er zo'n 30% afgetrokken worden door de werkgever. reken er dus op dat je zo'n 700 euro op je bankrekening ontvangt...

Ik meen dat er een speciale regeling is of was bij de belastingdienst voor vakantiewerk zodat je het dirct terug kreeg maar dit kan ik niet me t zekerheid zeggen, je kunt het beste even bellen met het belastingkantoor zodat ze je kunnen adviseren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er aan hoeveel je bruto loon over het kalenderjaar 2011 zal zijn.
Als je het hele jaar € 900 per maand aan bruto loon krijgt € 10.800, moet je er echt wel inkomstenbelasting over betalen omdat het jaarloon waarover je geen inkomstenbelasting betaalt plusminus € 6.400 is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding