mag je als 17 jarige 40 uur werken naast 6 uur school?

mijn vriendin werkt bij v&d en ze is dus deze week voor 40 uur ingedeeld terwijl ze ook 6 uur naar school gaat. ze is 17 jaar. ook heb ze een flexcontract van 3 - 33 uur.
kan ze daarbij dan ook verplicht worden om 33 uur te werken?
ik meen mij ook te herinneren dat als je op zondag werkt de zaterdag vrij moet hebben als 17 jarige, kunnen jullie dit conformeren?

Mvg,

Fusion

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Werktijden 17 jarige:

•Minimaal 36 uur per week rust.
•Minimaal 4 vrije zondagen per 13 weken.
•Niet tussen 22.00 uur en 06.00 uur of tussen 23.00 uur en 07.00 uur.
•Als er op zondag gewerkt wordt, dan is zaterdag een vrije dag.
•Per dienst maximaal 9 uur.
•Per week maximaal 45 uur.
•Per 4 weken gemiddelde arbeidstijd van 40 uur per week.

Verder geldt de regel schooltijd = arbeidstijd. Dit betekent, als je 6 uur op school zit, dat er die dag nog maar 3 uur gewerkt mag worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, omdat kopiëren en plakken niet duidelijk is in verband met tabelletjes. Zie link.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/werktijden/vraag-en-antwoord/hoeveel-mogen-jongeren-van-16-en-17-jaar-werken.html

Toegevoegd na 28 minuten:
Ja, dat kunnen wij conformeren.

Dit geeft dus totaal 46 uur, waar maximaal 45 uur is toe gestaan.

Nee, dit mag dus niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je vriendin 17 is, is ze nog gedeeltelijk leerplichtig. Je zegt dat ze 6 uur naar school gaat, dus dat zal dan BBL zijn (werken en leren). Doet ze detailhandel? Dat lijkt me logisch bij V&D. En bij BBL wordt er een contract afgesloten tussen leerling, leerbedrijf en opleiding. In dat contract hoort ook opgenomen te zijn hoeveel uur er gewerkt moet worden. En dat kan naast die ene schooldag nooit meer dan 32 uur zijn.

Dus: nee, het mag niet.