Is ef een universitaire opleiding over beveiliging binnen de ICT?

Weet iemand een opleiding, bij voorkeur op universitair niveau, die gericht is op beveiliging binnen het gebied van computers en ict? Bv hackersbestrijding of zoiets als ze bij mcafee doen of beveiliging van systemen oid? Zelf kan ik niks vinden, misschien is zoiets alleen te vinden in een master?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Universitaire studies zijn over het algemeen heel breed, en een studie verzinnen alleen rond het thema ICT-beveiliging zal heel moeilijk zijn. Hoe ga je je 4 jaar lang bezig houden met een vakgebied dat dagelijks verandert? Hoe kun je vandaag een curriculum verzinnen voor zo'n studie dat over 2 jaar nog relevant is?

Het beste kun je een algemene ICT-studie doen en jezelf daarbinnen specialiseren in de richting van de veiligheid, b.v. in je master.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou informatiekunde een goed idee kunnen zijn? Ik ben namelijk niet technisch en wil absoluut geen informatica.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me af of je het als je 'absoluut niet technisch' bent wel moet zoeken in de ICT-hoek. Natuurlijk zijn er ook veel mensen nodig op het raakvlak tussen techniek en gebruiker, maar bij beveiliging gaat het toch vooral om de techniek en de hackers op technisch gebied steeds een klein stapje voor proberen te blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Maar informatiekunde is toch totaal niet technisch maar wel erg op ICT gericht? Over die beveiliging heb je inderdaad wel gelijk denk ik.