Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb mijn loon nog steeds niet ontvangen. Welke stappen kan ik ondernemen?

Ik heb een korte tijd een studentenbaantje gehad als telefoniste in november 2011. Ik werk er nu niet meer.

Ik heb 4 uren nog steeds niet betaald gekregen. Ik heb misschien al 10 mails gestuurd maar die blijven onbeantwoord. Ook heb ik al drie keer gebeld en dan 'gaan ze het bekijken' en dat is het.

Welke (juridische) stappen zou ik kunnen ondernemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
866
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4 uren niet betaald gekregen? Dat overleef je wel hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben STUDENT. Ik heb geen inkomen verder. Een paar tientjes is voor studenten veel geld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een generalisering die niet opgaat. Ik ben zelf ook student, maar ik kan mij echt niet druk maken om een paar tientjes. Bovendien, al die tijd die je in je mailtjes en belletjes (om nog maar niet te spreken over eventuele 'juridische stappen') gestopt hebt had je beter aan je studie of aan het zoeken naar een nieuwe baan kunnen besteden..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie ben jij om te beweren dat ik niet heb gezocht naar een nieuwe baan (lees: een nieuwe baan heb)? Hier ga ik echt geen discussie over aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het geldt inderdaad niet voor elke student, maar als je een paar tientjes echt hard nodig hebt, is het natuurlijk een groter probleem. En daarnaast is het natuurlijk heel raar als je je geld niet krijgt, je hebt het eerlijk verdiend dus je moet het ook krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd, daar gaat het mij ook vooral om. Ik heb er voor gewerkt dus ik ga het er echt niet bij laten, ook al is het "weinig".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden