Ik heb mijn loon nog steeds niet ontvangen. Welke stappen kan ik ondernemen?

Ik heb een korte tijd een studentenbaantje gehad als telefoniste in november 2011. Ik werk er nu niet meer.

Ik heb 4 uren nog steeds niet betaald gekregen. Ik heb misschien al 10 mails gestuurd maar die blijven onbeantwoord. Ook heb ik al drie keer gebeld en dan 'gaan ze het bekijken' en dat is het.

Welke (juridische) stappen zou ik kunnen ondernemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4 uren niet betaald gekregen? Dat overleef je wel hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben STUDENT. Ik heb geen inkomen verder. Een paar tientjes is voor studenten veel geld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een generalisering die niet opgaat. Ik ben zelf ook student, maar ik kan mij echt niet druk maken om een paar tientjes. Bovendien, al die tijd die je in je mailtjes en belletjes (om nog maar niet te spreken over eventuele 'juridische stappen') gestopt hebt had je beter aan je studie of aan het zoeken naar een nieuwe baan kunnen besteden..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie ben jij om te beweren dat ik niet heb gezocht naar een nieuwe baan (lees: een nieuwe baan heb)? Hier ga ik echt geen discussie over aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het geldt inderdaad niet voor elke student, maar als je een paar tientjes echt hard nodig hebt, is het natuurlijk een groter probleem. En daarnaast is het natuurlijk heel raar als je je geld niet krijgt, je hebt het eerlijk verdiend dus je moet het ook krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd, daar gaat het mij ook vooral om. Ik heb er voor gewerkt dus ik ga het er echt niet bij laten, ook al is het "weinig".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik beweer niet dat jij niet naar een nieuwe baan hebt gezocht, ik beweer dat jij je tijd beter had kunnen / kunt besteden. Bovendien spreek je jezelf tegen: 5 minuten geleden had je nog geen inkomen, nu heb je ineens een baan. Daarnaast is vandaag de stufi binnengekomen (al kan het natuurlijk zijn dat je daar geen recht op hebt).
Krekatos, in dat geval is het voornamelijk een principekwestie, en daar zal het ook vooral om gaan. Dat kan ik ergens begrijpen, maar om te zeggen dat je echt niet zonder die paar tientjes kunt, vind ik wat ver gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik België is er geen Stufi. Ik heb nooit gezegd dat ik niet zonder een paar tientjes kan, ik zeg gewoon dat ik ze wil omdat ik er recht op heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen stufi in België? Ik ken de situatie in België niet, maar ik kan mij niet voorstellen dat er geen vorm van studiefinanciering in België bestaat..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen in uitzonderlijke situaties (alleenstaande ouder, handicap,...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bliets, ik vind het jammer dat je je niet meer in andere situaties kan inleven. Ik studeer ook en ik heb het geluk dat ik niet in nood kom in deze situatie, maar ik heb genoeg vrienden en ken er ook genoeg die wel in een noodsituatie komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schrijf eerst je ex werkgever een brief voor dat je naar een juridisch loket gaat,je hebt dan tenminste zwart op wit dat je er om gevraagd hebt. Hier heb je een paar voorbeelden. http://www.tuxx.nl/brieven/loonvordering/

Antwoorden (2)

Om dat soort vragen zitten ze voor je klaar bij het juridisch loket.
Heb je een rechtsbijstandverzekering? Dan kun je ook daarvan gebruik maken om een advocaat in te schakelen.

In ieder geval is je oud werkgever (mits die niet failliet is) natuurlijk verplicht je loon uit te keren, en met hulp van een advocaat kun je zelfs wettelijke rente eisen over de periode dat het loon te laat is uitgekeerd.

Afhankelijk van de kosten, en de mogelijke opbrengst, is het zeker raadzaam een advocaat in te schakelen.

Ik zou trouwens wel naast je mails eerst nog een aangetekende brief sturen. Dan kun je namelijk juridisch bewijzen dat je verzoek bewust niet beantwoord wordt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze uitgebreide informatie klopt helemaal vandaar een +je van mij.
Kijk wel even of de rechtsbijstandverzekering geen eigen risico heeft (maar dat spreekt voor zich)
Ik zou een aangetekende brief sturen of zelf persoonlijk afgeven. Geef aan om welke periode het gaat het aantal uren en het bedrag wat je nog tegoed hebt. Geef ze 2 weken om te reageren en zet erbij dat je rente over het bedrag erbij gaat rekenen. Het zal waarschijnlijk niet om zo'n hoog bedrag gaan, dus ik zou er gewoon persoonlijk heen gaan en het geld opeisen.