Weet iemand wat de barema's zijn voor bewaking agenten? (België)

Ik heb een jobaanbieding gevonden voor bewaking bij G4S op de luchthaven. Ik zou dit graag doen maar ben onzeker over hoeveel ik zal gaan verdienen (ongeveer). Ik zal nachtwerk, weekends en feestdagen moeten werken. Kan iemand op basis van dit allemaal ongeveer vertellen hoeveel ik zal verdienen ? Liefst netto. Bruto mag natuurlijk ook.
Alvast bedankt.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ter verduidelijking barema's zijn loonschalen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Amadea
12 jaar geleden
'k Heb even opgezocht dat barema's loonschalen zijn. Dat helpt wellicht anderen bij het opzoeken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok zal ik er even bij vermelden. Bedankt

Antwoorden (1)

“Hoeveel een bewakingsagent verdient, hangt af van vele factoren”, stelt Paul Schoolmeesters van Securitas. “Werkt de bewaker ’s nachts, tijdens het weekend of op feestdagen? Doet hij wachtrondes? Wordt hij bijgestaan door een bewakingshond? Heeft hij een statische functie? Al die factoren bepalen mee of je meer of minder verdient. We zijn ook een grote onderneming, waardoor we onze arbeiders-bewakers naast een basisuurloon en premies ook een hospitalisatieverzekering kunnen aanbieden, iets waar maar weinig van hun collega’s binnen de sector van kunnen meespreken.”

Koen Maertens van de socialistische vakbond ABVV is iets preciezer: “Volgens onze berekeningen verdient een bewaker gemiddeld tussen de 11,5 en de 12 euro bruto per uur. Dat is zonder de ARAB-vergoeding van 0,30 euro netto per uur gerekend. Die premie is een soort tegemoetkoming voor de pauze die de bewakers overslaan wanneer ze lange tijd (nvdr: 12 uur) ononderbroken moeten doorwerken. Als je weet dat een bewaker gemiddeld 175 uur per maand werkt, dan kom je uit bij een netto maandloon van ongeveer 1.500 euro.” Sinds kort is er ook een pensioenplan voor de sector.

“We kunnen ons tamelijk goed vinden in de lonen”, vervolgt Koen Maertens. “Je mag niet vergeten dat de meeste bewakers werken wanneer iedereen naar huis is. Ze moeten met andere woorden extreem flexibel zijn. Hun uurrooster kan wel meer dan tien keer per maand gewijzigd worden... Een job die dus moeilijk te combineren valt met een gezinsleven. Het gaat hier bovendien meestal om jonge mensen die op zoek zijn naar een eerste werkervaring. Er is een tamelijk hoge turn-over in de sector.”