Ik wil later op een reclamebureau werken. Welke opleiding moet ik daarvoor volgen?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.3K
bamibal
11 jaar geleden
Een opleiding tot dakdekker lijkt me het beste. Of schoorsteenveger.

Antwoorden (2)

Reclamebureau is nogal een ruim begrip, wil je meer de marketing kant op, of meer designen of iets in die trant?

Ik zou in ieder geval je HBO diploma proberen te halen. Een opleiding als communicatie & multimedia design zou bijvoorbeeld een optie kunnen zijn. Dit is gericht op zowel de theorie als het designen, maar dan zou je zelf even moeten uitzoeken wat je zelf nou het belangrijkst vind.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het hart van elk reclamebureau wordt natuurlijk gevormd door de grafisch vormgevers ofwel art directors. Daarvoor kun je het beste een hbo-opleiding Grafische Vormgeving volgen: http://www.carrieretijger.nl/opleiding/kunst/vormgeving

Ook copywriters spelen in het reclamevak een belangrijke rol. Daarvoor kun je een hbo-opleiding Journalistiek volgen of een wat algemenere opleiding Communicatie, met als specialisatie Copywriting en Artdirection: http://www.carrieretijger.nl/beroep/taal-communicatie/marketingcommunicatie/copywriter/opleiding-tot

Algemenere opleidingen waarmee je goed aan de slag kunt bij een reclamebureau zijn Media, Informatie en Communicatie, en de hbo-opleiding Communicatie:
http://www.carrieretijger.nl/opleiding/taal-communicatie/media/commercieel/media-informatie-en-communicatie
Pieter2011