Wat is bruto €6,50 na aftrek dus wat hou ik netto over?

Ik ben 18 jaar ik kan bij een tankstation werken voor 6,50 bruto maar ik wil weten wat ik netto overhoud

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Werk je maar bij een werk gever ? Ja dat maakt heel erg uit !!! En zo 2 dagen in week !! Dan bijna niks ! anders kijk naar de precieze AntW

Antwoorden (3)

Niet helemaal precies te zeggen maar ga uit van het feit dat je 6500 euro per jaar kunt verdienen zonder er belasting over te betalen, van elke euro daarboven moet je ongeveer 33% belasting betalen.

Dus als je 7500 in een jaar zou verdienen houd je 7166 over ongeveer. Je kunt het niet per uur zeggen, alleen per jaar.

Toegevoegd na 6 minuten:
Herstel: Ga uit van het feit dat je ONGEVEER 6500 per jaar kunt verdienen.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lastig zo te zeggen want er is geen brutominimumuurjeugdloon (2x woordwaarde).

Dus voor een zeer grove indicatie heb ik uiterekend wat je zou verdienen bij een 40-urige werkweek, dit omgerekend naar een maandsalaris en dit ingegeven in de bruto-nettocalculator.
(Euro 6,50 * 40) = Euro 260.-/week ->
Euro 260.- * 52 = Eur 13.520.-/jaar
Dat is per maand (13.520/12) = Eur 1126.67.

Gooien we dat bedrag aan de bovenkant in de bruto-nettocalculator, dan komt er aan de onderkant euro 975,34/maand uit. Vermenigvuldigen we dat met 12 maanden, delen we de uitkomst door 52 weken en vervolgens door 40 uur dan kom je uit op euro 5,63 uur netto.

Maar zeer waarschijnlijk eindig je omgerekend een stuk hoger per uur omdat je maar een aantal uur per week zult werken waardoor je salaris grotendeels loonheffingvrij zal blijven en je nettosalaris veel zal lijken op je brutosalaris.
Computoon
11 jaar geleden
Ik heb altijd geleerd delen door drie keer twee is netto bedrag.. Klopt niet precies maar zit er altijd redelijk in de buurt