Hoeveel gaat er van je salaris af als je geen loonheffing hebt toegepast?

Ik heb 2 baantjes dus heb bij 1 baantje geen loonheffing. Ik weet niet hoeveel ik hier verdien, moet dit nog even navragen. Uit nieuwsgierigheid vraag ik daarom nu hoeveel ik dan verdien, als het met loonheffing 4,75 of 5.61 is. Hoeveel is het dan zonder?

Toegevoegd na 2 uur:
Ik bedoel natuurlijk loonheffingskorting!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6K

Het beste antwoord

Ga er maar globaal van uit dat je ongeveer 66% overhoudt van je bruto salaris zolang je met die baan niet meer dan ongeveer 19.500 in een jaar gaat verdienen maar aangezien we al aan het eind van het jaar zitten zal dat niet lukken. Voor 2013 is het wat minder dan die 66%: 63%

Als je andere baan onder de ongeveer 6500 per jaar blijft kun je nog geld terug verwachten want dan is er te veel loonheffing bij je tweede baan gehaald.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het brutobedrag is wat je verdient.

Als je het brutobedrag per maand van je tweede baan weet dan kun je in de witte loonbelastingtabel aflezen hoeveel belasting er wordt ingehouden.